امروز جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مخبر: وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی سریع‌تر پرداخت شود

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری مسکن بر مولدسازی دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی به منظور تامین منابع مالی صندوق ملی مسکن تأکید کرد و گفت: وام ۲۰۰میلیون تومانی مسکن روستایی سریع‌تر پرداخت شود.

به گزارش فراسو،

 محمد مخبر روز یکشنبه در جلسه شورای عالی مسکن، یکی از مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری در کشور را عدم استفاده از روش‌های نوین سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت: متاسفانه در بخش سرمایه گذاری از روش‌های سنتی استفاده می شود و روش‌های تأمین مالی جدید آن طور که باید مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: باید تدابیری تخاذ شود که از قوانین و مقررات موجود حداکثر بهره برداری و استفاده صورت گیرد و به جای روش های سنتی تامین مالی، به روش های نوین در این زمینه روی آوریم.

وی با یادآوری اینکه ساخت مسکن همواره از طریق خود مردم و با استفاده از تسهیلات بانکی در کشور انجام شده، خاطر نشان کرد: دولت باید در برنامه احداث مسکن،‌ از مشارکت و ظرفیت‌های خود مردم حداکثر استفاده را انجام دهد تا روند تولید واحدهای مسکونی با سرعت هرچه بیشتر انجام شود.

مخبر همچنین بر لزوم مولد سازی دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی تأکید و تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید سریعاً دارایی های خود را مولد سازی کرده و منابع مالی حاصل از آن را در صندوق ملی مسکن قرار دهد تا از این منابع برای پیشبرد برنامه‌های دولت در تولید مسکن استفاده شود.

ساخت یک و نیم میلیون مسکن روستایی در ۳ سال

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، نفت و رییس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، معاون وزیر راه وشهرسازی گزارشی از ضرورت‌های ساخت مسکن روستایی ارائه کرد و به تشریح برنامه‌های این وزارتخانه برای تولید مسکن در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر پرداخت.

در این جلسه همچنین موانع تسریع ساخت مسکن روستایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه گزارش بانک مرکزی در خصوص تسهیلات پرداختی به بخش مسکن و ساختمان، تصمیمات لازم در خصوص سرعت بخشیدن به روند ساخت یک میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی روستایی طی سه سال اتخاذ شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/6BY4Hf