امروز جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رشد چشمگیر حجم و ارزش قراردادهای آتی

حجم و ارزش معاملات قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۲۵ شهریور رشد چشمگیری را به ثبت رساند. حجم کل معاملات قراردادهای آتی با افزایش ۵۴ درصدی به بیش از ۷۹ هزار قرارداد و ارزش آن با رشد ۵۱ درصدی به بیش از ۴۱۳ میلیارد تومان رسید. سهم زعفران از حجم بیش از ۶۷ هزار قرارداد و از ارزش ۲۹۷ میلیارد تومان بود.

به گزارش فراسو، در هفته منتهی به ۲۵ شهریور، ۷۹ هزار و ۴۲۹ قرارداد آتی به ارزش نزدیک ۴۱۳ میلیارد و ۸۱۴ میلیون تومان دست به دست شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی در هفته ای که سپری شد ۶۷ هزار و ۱۹۴ قرارداد زعفران به ارزش نزدیک ۲۹۷ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان برای سه موعد تحویلی شهریور، آبان، دی و اسفند سال ۱۴۰۱ بود.

برای صندوق طلا نیز ۱۰ هزار و ۴۸۳ قرارداد به ارزش بیش از ۱۱۳ میلیارد تومان در سه موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۱ در هفته منتهی به ۲۵ شهریور دست به دست شد.

نقره هم با دست به دست شدن هزار و ۷۵۲ قرارداد به ارزش ۳ میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان در دو موعد تحویلی مهر و آذر ۱۴۰۱ روبه رو بود.

از لحاظ حجم زعفران با سهم ۸۵ درصدی بیشترین سهم را از کیک معاملات قراردادهای آتی در اختیار داشت و از لحاظ ارزش نیز همین دارایی پایه با سهم ۷۲ درصدی سهم بیش‌تری نسبت به صندوق طلا و نقره در معاملات آتی داشت./کالاخبر

رشد چشمگیر حجم و ارزش قراردادهای آتی

رشد چشمگیر حجم و ارزش قراردادهای آتی

رشد چشمگیر حجم و ارزش قراردادهای آتی

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/DtISZa