امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمادگی برای امضای ۴ میلیارد دلار قرارداد تجاری در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: آمادگی داریم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بیش از چهار میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری با دیگر کشورها منعقد کنیم.

به گزارش فراسو، «مجید تکبیری» امروز (سه‌شنبه) در همایش معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه‌های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی یکی از ابزارهای بسیار مهم برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی کالاها و خدمات کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: دولت سیزدهم از فرصت برگزاری نمایشگاه های بین المللی برای معرفی توانمندی شرکت های ایرانی استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها بر کسب دستاوردهای ملموس برای تجارت و اقتصاد کشور معطوف شده است، تصریح‌ کرد: به گفته رئیس جمهور، «دیپلماسی سیاسی باید در خدمت دیپلماسی اقتصادی کشور باشد و جایگاه و نقش دیپلماسی باید در رشد و توسعه اقتصادی کشور دیده شود.»

تکبیری تاکید کرد: ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، تحت عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود که بزرگترین رویداد در حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی و در راستای تحقق شعار رشد تولید و سیاست های اقتصاد مقاومتی در افزایش و ارتقای صادرات غیرنفتی گام است.

وی خاطرنشان‌کرد: برقراری ارتباط موثر و هدفمند شرکت‌ های داخلی با تجار خارجی، زمینه سازی برای انعقاد قراردادهای صادراتی و جذب سرمایه گذاری خارجی در دستور کار قرار دارد که با دعوت از نزدیک به سه هزار تاجر خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان، بتوان یک برنامه عملیاتی و ثمربخش را اجرا کرد.

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران بیان‌داشت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ تمرکز بر ۶ گروه کالایی شامل صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات، صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی است.

وی افزود: هزینه‌های هتل، پذیرایی، ترانسفر داخلی تجار، بازرگانان خارجی بر عهده ستاد برگزاری نمایشگاه است تا فرصت هم افزایی و آشنایی صادرکنندگان ایرانی با بازرگانان و سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شود.

تکبیری با بیان اینکه ۲۵ وزیر صنعت، تجارت و بازرگانی و روسای اتاق های بازرگانی ۲۰ کشور در نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت: این رویداد در مساحتی نزدیک به ۵۰ هزار متر مربع و با حضور بیش از ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی برگزار می شود.

وی با اشاره به شکست تحریم های ظالمانه با حضور تجار و بازرگانان کشورهای دنیا در این نمایشگاه، ایجاد روابط اقتصادی گسترده تر، ایجاد پایگاه های اقتصادی در جهان و افزایش نفوذ سیاسی و اقتصادی در عرصه بین المللی، تاکید کرد: این رویداد دارای‌ ظرفیت‌های نهفته فراوانی است و کسی که بتواند از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کند، به بازارهای جدیدی دسترسی پیدا خواهد کرد.

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تاکید کرد: سیاست‌گذاری‌های مناسب دولت و تلاش‌های صادرکنندگان برای ایجاد تحول ساختاری در ترکیب صادرات غیرنفتی، شناسایی روش‌های مقابله با رفع موانع و محدودیت‌های تجاری، سبب شد که ارزش صادرات کالاها و خدمات غیرنفتی ایران افزایش یابد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/wjxWMO