امروز سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد وزیر از خاک خوردن لایحه «رفع نقاط حادثه‌خیز از منابع صندوق خسارت‌های بدنی» در مجلس

وزیر راه و شهرسازی نسبت به عدم تامین حتی یک ریال از منابع صندوق خسارت‌های بدنی برای رفع نقاط حادثه خیز کشور انتقاد کرد.

به گزارش فراسو به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش، عصر امروز در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل و تزانزیتی کشور کارهایی شده و اتفاقات خوبی افتاده بطوری که سال گذشته حمل و نقل ترانزیتی کشور از ۵۸ درصد رشد برخوردار بوده است، اظهار کرد: این رشد را در قبل حمل نزدیک به ۱۵ میلیون تن بار در این بخش اعلام کرد.
وی در عین حال جای کار در این بخش را فراتر از اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و افزود: حوزه حمل و نقل و راه‌های و زیرساختهای آنها ارتباط مستقیم با بخش انسانی دارد، پس باید اولویت کاری باشد.
بذرپاش با تاکید بر آماری مانند ۲۰۰ یا ۳۰۰ یا حتی یک‌هزار نفر فوتی تصادفات که تاسف بار می‌باشد، گفت: در این بخش طوری باید کار کنیم که حتی جان یک نفر انسان نیز با خطر مواجه نشده و تلف نشود که فوت یک نفر در واقعه یک خانواده و حتی نسل را دگرگون می‌کند.
وی درباره حذف نقاط حادثه خیز جاده‌ها با گله از مغفول ماندن لایحه دولت در مجلس اذعان داشت: دولت لایحه‌ای را که به این منظور با مبلغ ۳ هزار میلیارد از محل صندوق خسارات بدنی تقدیم مجلس کرده که متاسفانه تا به امروز نمایندگان با آن موافقت نکردند.
بذرپاش، نقطه جالبی را یادآور شد که مبالغ این صندوق در بانک‌ها با سود ۲۸ درصد خوابیده در حالی که جان هموطنان ما در جاده‌ها حادثه‌خیز با خطر مواجه است، پس چرا نباید نمایندگان با آن موافقت کنند.
وی همچنین به بروکراسی‌های اداری و در هم تنیده را در اجرایی شدن برنامه‌ها بسیار دخیل دانست و گفت: من وزیر ۷۰ درصد توان و وقت خود را در ساختارهای اداری در هم تنیده و آزاردهنده صرف می‌کنم پس چطور باید برای اجرا شدن برنامه‌ها امیدوار باشیم.
وزیر راه در عین حال  گفت: باید در بخش حمل و نقل شاهد رشد و توسعه‌های کلان باشیم.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/y3gqrI