امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اهدای شبرنگ به موتورسیکلت سواران برای کاهش حوادث در شب

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای کاهش حوادث منجر به مرگ موتورسواران در شب هنگام، شبرنگ هایی را به موتورسیکلت سواران اهدا می‌کنیم تا بر روی وسیله نقلیه خود نصب کنند.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ رابعه نوبخت روز جمعه افزود: میزان تصادفات موتورسیکلت‌ها از ساعت صفر بامداد تا چهار صبح زیاد است و یکی از دلایل آن تاریکی شب و دیده نشدن آنها است.

وی ادامه داد: همکارانم با شبرنگ هایی که به موتورسیکلت سواران اهدا می‌کنند سعی بر دیده شدن آنها دارند و با این اقدام به برطرف کردن و رفع نقایصی که در بحث تردد موتورسیکلت سواران در شب مطرح هست جهت افزایش ایمنی و سلامت، کمک می‌کنند ولی لازمه این اقدام مهم، همکاری موتورسواران با پلیس است.

وی اضافه کرد: حرکت با چراغ روشن در طول روز توسط موتورسیکلت سواران می‌تواند از تصادفات آنها در سطح معابر بکاهد.

سرهنگ جوانبخت افزود: تخلفات عدیده و تصادفات دلخراش موتورسواران در سطح معابر شهر تهران پلیس راهور را بر آن داشت که طرح ۱۰ را به منظور برخورد با تخلفات و ساماندهی تردد موتورسیکلت سواران در پایتخت به مرحله اجرا در آورد.

وی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد آن دسته از رانندگانی که شب‌ها با موتورسیکلت سواران تصادف و برخورد داشته‌اند، می‌گویند آنها را ندیده‌اند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: دیده نشدن موتورسیکلت سواران در سطح معابر خلوت و تاریک یکی از دلایل عمده تصادفات با این قشر از کاربران ترافیک است و حرکت با چراغ روشن در طول روز و نصب شبرنگ می‌تواند از تصادفات آنها در سطح معابر کم کند.

وی یادآور شد: برای همین پلیس راهور تهران بزرگ تصمیم گرفت که این موضوع جزو موارد در حال پیگیری قرار گیرد و از موتورسیکلت سواران بخواهیم برای اینکه بهتر دیده شوند و از وقوع تصادفات جلوگیری شود علاوه بر نصب شبرنگ، در طول روز هم با چراغ روشن تردد کنند.

سرهنگ جوانبخت اظهار کرد: این موضوع در دیده شدن موتورسیکلت توسط دیگر رانندگان بسیار موثر است حتی اگر کلاه ایمنی و بدنه موتورسیکلت هم شبرنگ باشد به موضوع کاهش تصادفات کمک می‌کند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: باز هم از خانواده موتورسواران خواهش می‌کنیم که کلاه ایمنی را تهیه کرده و در اختیار عزیزان خود قرار دهند چرا که بالاترین آسیب و صدماتی که به موتورسیکلت سواران وارد آمده به سر و جمجمه آنها بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/AB8gbP