امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران: اقدامات موثر بیمه سلامت در حوزه پیشگیری با هدف کاهش هزینه است

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اقدامات موثر بیمه سلامت در حوزه پیشگیری با هدف کاهش هزینه است.

به گزارش فراسو به نقل از  پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر محمد مهدی ناصحی در سومین روز از بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران، با تأکید بر افزایش تلاش ها در ادامه مسیر خدمات رسانی به مردم گفت: در چهار شاخص اصلی حوزه سلامت یعنی پوشش جمعیتی، پوشش خدمات پزشکی ، محافظت مالی از مردم و افزایش کیفیت خدمات اقدامات مناسبی صورت گرفت و ما امیدواریم شرایط بهتر شود، بدون تردید در مبحث پوشش جمعیتی افراد بسیاری تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که عمدتا از دهک های پایین جامعه هستند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه ۵ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه رایگان هستند افزود: در گام اول بیش از ۵ میلیون نفر و پس از آن یک میلیون ۲۵۰ هزار نفر نیز در مناطق کمتر برخوردار به این تعداد اضافه شدند، در سال ۱۴۰۲ نیز دهک های ۴ و ۵ نیز به جمعیت بیمه شدگان رایگان افزوده شده و در حال حاضر با در نظر گرفتن بیمه شدگان روستایی ۳۲ میلیون نفر بیمه رایگان سلامت دارند.
وی با اشاره به اینکه صنعت بیمه باید توسعه پیدا کند تصریح کرد: برای دهک های ۶ تا ۹ نیز تخفیفات حق بیمه در نظر گرفته شده است، امیدواریم کیفیت خدمات بیمه سلامت در بخش دولتی و خصوصی افزایش پیدا کند، البته در بحث پوشش خدمات از دارو تا موارد دیگر رشد داشته است؛ در همین رابطه با کمک دولت و مجلس صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج تشکیل شد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه امیدواریم بودجه صندوق صعب العلاج برای سال آینده به میزان کافی افزایش پیدا کند اظهار داشت: در بحث الکترونیکی کردن خدمات سلامت از جمله نسخه نویسی الکترونیکی نیز ثبات قابل قبولی ایجاد شده و امیدواریم نواقص برطرف شود، همچنین در خصوص ناباروری، توانبخشی و … فعالیت های خوبی صورت گرفت.
دکتر ناصحی گفت: بیمه سلامت به بحث پیشگیری توجه اساسی داشته و در این مسیر نیز گام های موثری برداشته شد، ضمن اینکه برای انتقال تجربیات در حوزه بین الملل معاونتی تشکیل شد که طرح ها با قدرت بیشتری پیگیری شود.
وی افزود: تلاش های بسیاری برای کاهش استفاده از اقلام دارویی با در نظر گرفتن پیشگیری صورت گرفته است، متاسفانه هزینه های بسیاری در بحث دارو به نظام سلامت تحمیل می شود که باید مد نظر قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/es120r