امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور: ابزارهای قانونی برای خرید راهبردی خدمات وجود دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: ابزارهای قانونی برای خرید راهبردی خدمات وجود دارد.

به گزارش فراسو به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، ایروان مسعودی اصل در بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در اینکه حوزه سلامت یکی از بخش های مهم کشور است، هیچ شکی وجود ندارد و بیمه سلامت جز ارکان نظام سلامت است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور، با بیان اینکه موفقیت نظام سلامت وابسته به کارآمد بودن بیمه سلامت است افزود: بیمه باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرد، مدیریت منابع و هزینه ها در حوزه سلامت یکی از موضوعات مهم و اساسی کشور است.
وی تاکید کرد: بیمه سلامت نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش داشته و از طرفی وظایف سنگینی نیز در ارائه خدمات سلامت بر عهده دارد،
مسعودی اصل ادامه داد: متولی اصلی پوشش بیمه همگانی سازمان بیمه سلامت است و براساس قانون مقرر شده که دهک های ۱ تا ۵ رایگان بیمه شوند، همچنین دهک ۶ تا ۹ نیز تخفیف داشته باشند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور ، با بیان اینکه وظیفه اصلی بیمه سلامت حفاظت مالی از جیب بیمه شدگان است گفت: سازمان بیمه گر باید نقش یک خریدار خدمت آگاه را به عنوان خرید راهبردی ایفا کند، در حال حاضر ابزارهای خرید راهبردی به لحاظ قانونی و سیاستگذاری وجود دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: پیشگیری یکی از آن موضوعاتی است که در بیمه مغفول مانده است؛ با توجه به اینکه روند جمعیتی کشور رو به سالمندی است باید به پیشگیری توجه شود.
وی ادامه داد: باید جلوی خدمات غیر ضروری و تقاضاهای القایی گرفته شود که می تواند به ارتقا نظام سلامت کمک کند.
مسعودی اصل تاکید کرد: اولویت ها در نظام سلامت باید مد نظر قرار گیرد، به عنوان مثال پرونده الکترونیک مقدم بر نسخه نویسی الکترونیکی است و طبق قانون وزارت بهداشت مسئول اجرای آن است؛ اما بیمه نیز وظایفی دارد که باید به آن توجه ویژه ای شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور افزود: در این دوره خوشبختانه تعامل و همکاری میان سازمان ها و نهادها در جهت حل مشکلات سلامت افزایش پیدا کرده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/6OvyTu