امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر اقتصاد: ارتقای نظام پاداش و جزا، هوشمندسازی و روشن‌گری فعالانه، سبب رشد سازمانی می‌شود

 وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای اینکه یک سازمان متعالی داشته باشیم لازم است در چهار محور ارتقای نظام پاداش و جزا، یافتن راه‌حل‌های انجام ماموریت‌ها، هوشمندسازی سازمان و روشنگری فعالانه تلاش کنیم.

به گزارش فراسو به نقل از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی در مراسم قدردانی از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۲(ارزیابی عمکلرد سال ۱۴۰۱) این وزارتخانه افزود: رفع و رجوع اقدامات روزمره با کیفیت و سرعت بالا قابل قدردانی است و باید بازیگران و ارکان اصلی سازمان‌ها همیشه اندیشه ارتقای سازمان را در ذهن خود داشته باشند و طوری عمل کنند که سازمان متعالی را به آیندگان تحویل دهند و با این نگاه، نقطه عطف سرنوشت سازی را در سازمان‌های تحت مدیریت خود رقم بزنند.

وی گفت: اگر شخصی سازمانی را تحویل بگیرد اما در زمان تحویل آن ارتقایی در سیستم مشاهده نشود در حقیقت یک مدیر راهبردی و تحول آفرین نبوده و باید همه ما خود را مکلف کنیم سازمان تحت مدیریت خود را به نقطه مطلوب نسبت به اهداف تعیین شده بلند مدت و کوتاه مدت برسانیم و با این تفکر یک نهاد بالغ و رشد یافته‌ای را تحویل دهیم و این تذکر باید همیشه در برابر چشمانمان باشد.

وزیر اقتصاد افزود: با ایجاد یک نظام پاداش و جزا مترقی، یک سازمان رو به رشد را خواهیم ساخت و با این روش نیروی انسانی همراه ما خواهد شد تا اهداف دستگاه محقق شود.

خاندوزی اظهار داشت: مساله دیگری که سبب رشد یافتگی سازمان می‌شود این است که بجای اینکه منفی‌گرایی کنیم و همیشه به دنبال بهانه‌ای برای انجام ندادن کارها باشیم؛ سعی کنیم راه چگونگی رسیدن به ماموریت‌های محوله را بیابیم.

وی با بیان اینکه همیشه مسایل فنی، اجرایی، نداشتن اختیارات کافی و قوانین متعدد راه را برای توجیه کردن و بهانه جویی به روی یک مدیر و نیروی انسانی باز می گذار،د گفت: وجه تمایز یک مدیر تحول گرا در این است که همیشه ذهن پویا و خلاقی برای یافتن راه حل های مختلف انجام ماموریت های محوله و اهداف سازمانی پیدا می کند.

وزیر اقتصاد مساله هوشمند سازی را محور مهم دیگری در مساله رشد سازمانی برشمرد و بیان داشت: یک مدیر موفق به کمک هوشمندسازی سازمان، اطلاعات حوزه‌ی فعالیت سازمان خود را بروز و سریع دریافت می کند و با تجزیه و تحلیل اطلاعات، قطعا تصمیمات و انتخاب‌های مناسب تری را خواهد گرفت.

خاندوزی با تصریح اینکه هوشمند سازی یک ابزار مدیریتی است و یک مدیر با انجام این کار بدون پرسش از هیچ شخصی، اشراف کامل آماری و اطلاعاتی از سازمان خود خواهد داشت گفت: در وزارت اقتصاد تلاش کردیم با پیوند دادن سامانه های مختلف دستگاه های تابعه، یک داشبورد کاربردی را راه اندازی کنیم و در تلاشیم با کمک همه بخش ها آنرا کامل کرده و در اختیار آقای رئیس جمهور قرار دهیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/1Gg9bL