امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جشنواره ملی چند رسانه‌ای بیانگر زیست فرهنگ و هنر کشور است

 دبیر جشنواره ملی چند رسانه ای کشور گفت: جشنواره ملی چند رسانه‌ای بیانگر زیست فرهنگ و هنر کشور است که شعار خود را در دومین دوره “میراث در آینده” قرار داده است.

به گزارش فراسو، علیرضا تابش، شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح دومین جشنواره ملی چند رسانه ای کشور که در دانشگاه بین المللی امام (ره) قزوین برگزار شد، افزود: بیش از ۲ هزار اثر در هشت رشته هنری و در بخش‌های مکتوب سینمایی، نمایشی، رایانه ای، رادیویی و تلویزونی به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده بود.

وی اضافه کرد: تلاش شد در این دوره تا از ظرفیت کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین برای نمایش آثار فرهنگی و هنری و همچنین انجام برنامه‌های جانبی آن استفاده شود.

دبیر این جشنواره ضمن قرائت پیام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ابراز امیدواری کرد این جشنواره نتایج موثر و مفیدی داشته باشد.

تابش، از طراحی تندیس توسط هنرمند مطرح کشور، ابراهیم حقیقی و دعوت از داوران شایسته و برگزیده در هر شاخه این جشنواره به منظور بهبود کیفیت ارزیابی آثار ارسالی خبر داد و گفت: امیدواریم برگزاری این جشنواره گامی موثر برای مردمی‌سازی میراث فرهنگی باشد.

همچنین در این مراسم، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اظهار کرد: حرکت پویای جشنواره دوم کاملا نمایان و هویدا است و برگزاری پیش رویدادها، ظرفیت‌های دولتی و مردمی همه باعث شد تا میزبانی شایسته برای تعالی هنر و ادب این مرز و بوم داشته باشیم.

علیرضا خزائلی تصریح کرد: دورهمی امروز به خاطر ادب حضور در محضر بزرگان و پیشکسوتان عرصه هنر و فرهنگ در سپهر این مرز و بوم و خانواده شهدا است.

وی خاطرنشان کرد: هنر، رویداد گسترده ای است که می‌توان ضمن روایت منحصر به فرد آن، اندیشه متعالی را با آن نشان داد تا جایی که اگر استعدادهای این بخش نبودند امروز در معرفی میراث گذشتگان خود ناتوان بودیم.

براساس این گزارش، دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای کشور از صبح امروز با اجرای تعزیه در کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین کار خود را آغاز کرد.

این جشنواره ملی از امروز تا جمعه به مدت سه روز با اجراهای مختلف در بخش‌های تئاتر عمارت و واقعه خوانی در کاروانسرای سعدالسلطنه، پخش تولیدات سینمایی در سینما بهمن، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در خانه رئوفی و برگزاری تورهای گردشگری در قزوین همراه خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/xZH3Pd