امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۶ بانک عامل به متقاضیان مسکن ملی در آذربایجان غربی تسهیلات می‌دهند

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۱۶ بانک عامل در ارائه تسهیلات بانکی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان مشارکت دارند که این امر، روند خانه‌دار شدن مردم را تسهیل می کند.

به گزارش فراسو، جلال تقی دخت روز سه شنبه در جلسه بررسی روند اعطای تسهیلات مسکن در آذربایجان غربی افزود: بانک‌های عامل باید روند ارائه تسهیلات بانکی طرح‌های نهضت ملی مسکن را در سامانه مربوطه ثبت کنند.

وی ادامه داد: ثبت عملکرد در سامانه نهضت ملی مسکن منجر به نظارت و کنترل بر میزان پرداخت تسهیلات می شود و در این صورت روند کار به صورت دقیق ارزیابی خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: طبق اعلام بانک های عامل، مشکلی از بابت ارائه تسهیلات وجود ندارد و برخی مسائل بانکی از جمله ثبت عملکرد در سامانه مشکل داشت که این روند شناسایی و رفع شد.

تقی دخت با ارائه آمار متقاضیان نهضت ملی مسکن در این استان گفت: حدود ۱۷۰ هزار متقاضی در آذربایجان غربی وجود دارد که تاکنون حدود ۳۳ هزار متقاضی تایید نهایی شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۱۲ هزار نفر در بانک‌های عامل افتتاح حساب کرده و حدود هشت هزارنفر آورده اولیه را واریز کرده اند.

بنابر این گزارش، در این جلسه مقرر شد با توجه به اینکه بانک‌ها مشکلی برای ثبت اطلاعات در سامانه ندارند، نسبت به ثبت پروژه‌های خودمالکی اقدام کرده وهمچنین پرداخت تسهیلات متقاضیان نهضت ملی مسکن تسریع یابد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/br7BLu