امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی قوه قضاییه: امریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است

سخنگوی قوه قضاییه با تبریک روز قلم گفت: اگر قلم لغزش پیدا کند گاهی یک ملت لغزش پیدا می کند لذا حواسمان به گفته ها و قلم مان باشد.

به گزارش فراسو، مسعود ستایشی در نشست خبری امروز ضمن همدردی با زلزله زدگان استان هرمزگان گفت: بعد از این حادثه، ریاست قوه قضاییه بر مساعدت دستگاه‌های ذیربط بر رسیدگی به آن تاکید کردند و دستورات موکدی را بر پیگیری وضعیت حادثه دیدگان دادند و دستور دادند خدمات به نحو مطلوب توزیع شود.

وی ادامه داد: در ۱۲ تیرماه سال ۶۷ شاهد سقوط هواپیمایی ایرباس بودیم و امریکایی‌ها این حادثه دلخراش را ایجاد کردند و ۲۴۸ مسافر که چندین خردسال هم میان مسافران بودند، شهید شدند؛ لذا ۱۲ تیرماه  روز افشای حقوق بشر امریکایی است.

ستایشی ضمن تبریک روز قلم گفت: قلم همواره ماندگار است. اگر قلم لغزش پیدا کند گاهی یک ملت لغزش پیدا می کند لذا حواسمان به گفته‌ها و قلم مان باشد.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: یکی از موفقیت های قوه قضاییه در دوره جدید، دریافت و پذیرش نقد بود. معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم متکفل کار شدند و نقدها به دبیرخانه ارسال شده و  جشنواره نقد برتر در مرداد ماه برگزار می شود و ۵۵۰ عنوان مقاله ارائه شده و استقبال خوبی شده است.  ۳۲ درصد در رابطه با موضوع تظلمات بوده است. ۲۳ درصد آن در رابطه با نظارت بر حسن اجرای قوانین و ۱۹ درصد احیای حقوق عامه و ۱۸ درصد پیشگیری و ۳ درصد مسائل قوه قضاییه و ۵ درصد هم سایر موارد بوده است.

وی افزود: هرچه ما در راستای مرگ برامریکا و خصومات و ظلمی که این کشور به ما کرده بگوییم کم است.  امریکا بزرگترین نقض کننده سیستم حقوق بشر در دنیا است و مربوط به همین امروز است و امریکایی ها فکر می کنند صاحب اختیار دنیا هستند ولی باید بدانند مقاومت وجود دارد. ما تکالیف قانونی مان را  در عرصه بین المللی انجام می دهیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/3IXrex