امروز سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر نفت: از خام فروشی جلوگیری می‌کنیم

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: سرمایه گذاری‌هایی که از اهداف دولت است می تواند از خام فروشی نفت جلوگیری کند و در کمک به اقتصاد هم می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

به گزارش فراسو، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۱۵ تیر هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در چندسال گذشته سرمایه گذاری آنچنانی در حوزه نفت و گاز صورت نگرفته است.

وی افزود: با این سرمایه گذاری‌ها که مد نظر دولت است قطعا این نقدینگی افسارگسیخته که امروز در سطح جامعه وجود دارد به سمت تولید کشیده می شود که در نتیجه آن هم مردم بهره آن را می بینند و هم امنیت انرژی در کشور حاصل می شود.

وزیر نفت ادامه داد: این سرمایه گذاری هایی که از اهداف دولت است می تواند از خام فروشی نفت جلوگیری کند و در کمک به اقتصاد هم می تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

اوجی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات فشرده شورا و تیم اقتصادی دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور، گفت: نزدیک به بیست پروژه اولویت‌دار در حوزه تولید نفت و اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی که پروژه‌های شیرینی هستند را طراحی کردیم.

وزیر نفت گفت: بسته اقتصادی دولت در مورد پنج پروژه اولویت‌دار وزارت نفت که بسیار برای سرمایه گذاران شیرین است با شش هلدینگ را امضا کردیم زیرا بزرگترین میدان نفتی ما با کشورهای همسایه است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/UfSIx9