امروز جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

عملکرد موفق بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات ازدواج

با ما در گزارش عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات ازدواج همراه باشید تا به‌طورکلی در مورد تسهیلات ازدواج و خدمات ارائه‌شده توسط  این بانک صحبت کنیم. وام ازدواج را می‌توان یکی از مهم‌ترین تسهیلات مالی دانست که برای شروع زندگی یک زوج ضروری به نظر می‌رسد.
به گزارش فراسو، این وام بر اساس یک سری قوانین خاص به زوجین تعلق خواهد گرفت و مبلغ آن در هرسال متفاوت است. اگرچه فعالیت بانک کشاورزی به صورت تخصصی در حوزه حمایت از تولید محصولات کشاورزان، پرداخت تسهیلات بابت خرید ماشین آلات و مکانیزه کردن کشاورزی و … است؛ اما عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات ازدواج در سال‌های اخیر را می‌توان بسیار موفق و  چشمگیر ارزیابی کرد.

تسهیلات ازدواج می‌تواند مقدمه‌ای بر آغاز زندگی جوانان باشد

نکاتی در مورد وام ازدواج
مبلغ وام ازدواج هرساله در قالب برنامه و  بودجه سالانه به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود. این مبلغ معمولاً بر اساس افزایش میزان تورم تعیین خواهد شد. وام ازدواج به‌صورت جداگانه و برای هر یک از زوجین در نظر گرفته می‌شود. ریشه‌های پرداخت این وام به سال ۱۳۸۸ برمی‌گردد.
با گذشت سالیان متوالی میزان این وام افزایش یافته است. کارمزد وام ازدواج به‌طورمعمول چهار درصد خواهد بود. بازپرداخت این وام طی یک بازه زمانی سی‌وشش ماهه انجام می‌گیرد. در حال حاضر خوشبختانه بسیاری از بانک‌های کشور در  ارائه این وام فعالیت می‌کنند.
بانک کشاورزی یکی از نخستین بانک‌های ارائه‌دهنده این خدمت به شمار می‌رود. در طول سالیان اخیر و هم‌زمان با افزایش میزان تعیین‌شده مبلغ وام ازدواج، بانک کشاورزی نیز تسهیلات بیشتری را در اختیار زوج‌های جوان کشورمان قرار داده است.
شرایط کامل دریافت وام ازدواج
مهم‌ترین شرط دریافت وام ازدواج، داشتن عقدنامه است. پس از دریافت عقدنامه و رسمی شدن ازدواج، زوجین می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات ازدواج اقدام کنند. عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات ازدواج موجب شده تا زوجین بدون نیاز به مراجعه حضوری و به‌صورت اینترنتی درخواست خود را ارائه دهند.
پس از ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی یک کد رهگیری در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. در مرحله بعد، زوجین باید منتظر دریافت پیامک مربوطه از سامانه باشند. اگرچه در گذشته روند کلی ثبت‌نام وام ازدواج کمی به طول می‌انجامید؛ اما امروزه این فرایند به‌شدت تسهیل شده است.
پس از دریافت کد مربوطه، زوجین باید به شعبه بانک کشاورزی مراجعه کرده و مدارک خواسته‌شده را ارائه دهند. بهتر است هنگام ثبت‌نام برای وام ازدواج تمامی گزینه‌های مدنظر را به‌صورت صحیح تکمیل کنند تا در آینده با مشکل خاصی روبه‌رو نشوند. در ادامه این گزارش به عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات ازدواج  در قالب مسئولیت‌های اجتماعی این بانک خواهیم پرداخت.

هدف بانک کشاورزی کمک به فرایند تشکیل خانواده است

مسئولیت‌های اجتماعی بانک کشاورزی
مسئولیت‌های اجتماعی به مسئولیت‌هایی گفته خواهد شد که صرفاً هیچ‌گونه منافع اقتصادی خاصی را به دنبال نخواهند داشت. دلیل اجرای این مسئولیت‌ها را می‌توان تسهیل فرایند حیات افراد دانست. در این نمونه از مسئولیت‌های اجتماعی، والاترین ارزش‌های انسانی مدنظر هستند و هدف اصلی ارائه‌دهنده خدمت، کمک به توسعه پایدار خانواده‌ها است.
باوجوداینکه در سال‌های اخیر تمامی موسسات مالی کشور اقدام به ارائه چنین خدماتی کرده‌اند؛ اما نقش بانک کشاورزی پررنگ‌تر از همیشه بوده است. اگرچه زمینه اصلی فعالیت این بانک، آن‌چنان‌که از نامش پیداست، مبحث کشاورزی است؛ اما این امر موجب نشده تا بانک کشاورزی در زمینه ارائه خدماتی همچون تسهیلات ازدواج ضعیف عمل کند.
البته انجام مسئولیت‌های اجتماعی تنها محدود به سال‌های اخیر نیست. بانک کشاورزی در طول حیات خود همواره از سردمداران ارائه چنین خدماتی بوده است. همین امر را می‌توان دلیل اصلی تلاش روزافزون مدیریت بانک برای تسهیل ارائه وام ازدواج به جوانان عزیز کشورمان دانست.
عملکرد کلی بانک کشاورزی در ارائه تسهیلات
اگر بخواهیم نگاهی مختصر به عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات ازدواج در سال جاری داشته باشیم، باید گفت که این بانک از ابتدای امسال تا پایان ماه تیر بیش از نوزده هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه مربوط به تسهیل امر ازدواج را پرداخت کرده است.
نکته قابل‌توجه این است  که میزان مبلغ پرداخت‌شده توسط بانک کشاورزی نسبت به همین مقطع در سال گذشته شاهد رشدی ۹۲ درصدی بوده است. همین امر بانک کشاورزی را جزو برترین بانک‌های ارائه‌دهنده تسهیلات ازدواج قرار می‌دهد.
تا پایان ماه تیر امسال حدوداً بیست‌ودو هزار میلیارد ریال اعتبار به‌صورت قرض‌الحسنه به شعب بانک کشاورزی تزریق شده که هشتادوهفت درصد از آن به‌صورت کامل در خدمت افرادی که واجد شرایط بوده‌اند قرار گرفته است. تعداد کل واجدان شرایط ۱۳۹۱۰ نفر و مبلغ پرداخت شده برابر با ۱۹۱۸۷ میلیارد ریال بوده است

ارائه تسهیلات توسط بانک کشاورزی رشد چشمگیری داشته است

افزایش میزان مبلغ وام ازدواج
همان‌طور که گفته شد، مبلغ وام ازدواج به‌صورت سالانه متغیر خواهد بود. مبلغ تسهیلات ازدواج ارائه شده توسط بانک کشاورزی در مقطع اشاره‌شده حدوداً ۲۲ درصد رشد داشته است. همین امر موجب شده تا مبلغ کلی تسهیلات ازدواج در بانک کشاورزی مانند سایر بانک ها از هفتاد میلیون تومان به یک‌صد و بیست میلیون تومان افزایش یابد.
این رشد بسیار خوب تنها نشانگر یک مطلب است و آن پیگیری روند مثبت پرداخت تسهیلات ازدواج توسط بانک کشاورزی است. عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات ازدواج نمایش‌دهنده اهتمام این بانک برای حمایت از امر تشکیل خانواده و بهبود رضایت‌مندی افراد متقاضی چنین تسهیلاتی است.
نکته قابل‌توجه در زمینه ارائه تسهیلات توسط بانک کشاورزی این موضوع است که باتوجه‌به پرداخت منظم و دقیق تسهیلات ازدواج، میزان متقاضیان این وام نیز رشد یافته است. در حال حاضر حدوداً ۲۳۸۹۳ فرد در صف انتظار دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج هستند.

تسهیلات ازدواج، یک عامل اساسی برای شروع زندگی است

سخن پایانی
در پایان گزارش عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات ازدواج، همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، وام ازدواج را می‌توان یکی از ضروری‌ترین مباحث مربوط به آغاز زندگی جوانان دانست. این وام با هر مبلغی می‌تواند به جوانان کشورمان کمک کند تا به‌صورت مستقل اقدام به تهیه مسکن و وسایل موردنیاز خود کنند.
اگرچه زمینه اصلی ارائه خدمات بانک کشاورزی در مباحث کشت، داشت و برداشت محصولات مختلف کشاورزی است؛ اما مسئولیت مدنی این بانک موجب شده تا هرساله به میزان مناسبی تسهیلات ازدواج را در اختیار جوانان عزیز کشورمان قرار دهد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/WUk40w