امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

هم‌اندیشی در حوزه مدیریت صحیح زمین ضروری است

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و استفاده از نظرات کارشناسان و صاحبنظران در حوزه مدیریت زمین ضروری است.

به گزارش فراسو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی صبح امروز در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: برای اقدام تحولی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان و برطرف کردن مشکلات و چالش‌ها بهره‌گیری از دیدگاه‌های مختلف کارشناسی و دانشگاهی ضروری است.
وی افزود: تشکیل دپارتمان حقوق زمین می‌تواند بسیاری از مشکلات را در حوزه حقوقی و قوانین امور اراضی شناسایی و برای آن راه حل ارائه کند.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: استان‌هایی که رفع تداخلات را به صورت بلوکی کار کرده‌اند باید با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک آن را تبدیل به پلاک محور کنند، چون همه فعالیت‌های سازمان پلاک محور است.
وی افزود: همه واحدهای سازمان باید با واحدهای متناظر مدیریت‌های استانی نشست‌هایی برگزار کنند و ایرادات کارهای آنان را گوشزد و گزارش عملکرد آنان را دریافت کنند.
افلاطونی ادامه داد: تمامی اقدامات حوزه زمین باید در سامانه‌های موجود از جمله سامانه cms ثبت شود و هر معاونت و دفتری مسئول بارگذاری اطلاعات در سامانه است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: عملکرد استان‌ها در حوزه برون‌سپاری نظارت‌ بر واگذاری‌ها، تغییر کاربری‌ها و اجرای احکام بررسی شود.
وی درخاتمه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای تمامی سطوح سازمانی برای افزایش عملکرد و کارایی سازمانی تأکید کرد.
همچنین در این نشست برنامه‌ها و اقدامات در زمینه‌های رفع تداخلات، سنددار کردن، حفظ و یکپارچگی اراضی به بحث و بررسی گذاشته شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/DS1SD4