امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقش رسانه ها در فرهنگ سازی حفظ وصیانت از زمین تعیین کننده است

رییس سازمان امور اراضی کشور درپیامی به مناسبت روز جهانی زمین، بر نقش تعیین کننده رسانه ها در فرهنگ سازی حفظ وصیانت از زمین واراضی کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش فراسو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان اموراراضی کشور، رضا افلاطونی در این پیام اورده است: همه ساله ۲اردیبهشت ماه برابر با ۲۲آپریل به عنوان “روز جهانی زمین” نامگذاری ورویدادهای مختلفی به این مناسبت درنیم قرن اخیر در سراسر دنیا برگزار می شود.
در این پیام با اشاره شعار امسال ۲۰۲۴این روز به عنوان “زمین بدون پلاستیک” آمده است: امروزه متاسفانه زمینی که به عنوان بستر حیات وزندگی انسان ها و تامین کننده غذا برای میلیاردها نفر است درمحاصره انواع آلایندها بویژه مصنوعات پلاستیکی گرفته و اگر زمین آلوده واراضی کشاورزی به واسطه اینگونه زباله های تجدید ناپذیر تخریب ومحدودشود، به نوعی ادامه زندگی وتامین غذای میلیاردها نفر انسان دراین کره خاکی به مخاطره خواهد افتاد.
در بخش دیگری از این پیام آمده ،به واقع زمین سرمایه گرانبها وارزشمندی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده وما باید با کمترین تخریب وآلایندگی آن رابرای نسل های آینده به خوبی امانت داری کنیم ، از منظری دیگر نیز درزمین پاک و حاصلخیز است که می توان کشاورزی وتولید داشت وامنیت زیستی وغذایی مردم را تامین کرد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Um1ETs