امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرتضوی: کارگران موتور محرک جهش تولید در کشور هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگران را موتور محرک جهش تولید در کشور عنوان کرد و گفت: بهبود معیشت کارگران محور اصلی اقدامات دولت سیزدهم است.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید صولت مرتضوی» در آئین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و شهدا اظهار کرد: در مطلع هفته کارگر توفیق داریم تا در حرم حضرت امام خمینی (ره) حاضر شویم تا تجدید میثاقی با آرمان‌های امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع فلسطین افزود: عملیات «وعده صادق»  بخش اندکی از توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران بود که به فضل الهی در یک اقدام بسیار موثر ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم فرو ریخت.
مرتضوی گفت: امام خمینی (ره) در جغرافیای سیاسی، دفاعی و اداری جهان طرحی نو درانداختند و هیچ واژه‌ای در بیان این همه منزلت امام (ره) بالاتر از بیانات مقام معظم رهبری نیست که فرمودند امام روح خدا بود در کالبد زمان و روح خدا فانی ناپذیر است.
وی با اشاره به انتخاب شعار سال جاری از سوی مقام معظم رهبری گفت: امسال، تأکید رهبر معظم انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم است و در این میان یکی از ارکان اصلی جهش تولید کارگران و کارفرمایان هستند.
وزیر کار تصریح کرد: در سال رشد تولید و مهار تورم اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفت و در تمام بخش‌ها ما رشد تولید داشتیم و این را نه تنها مراکز داخلی بلکه مراجع خارجی مانند بانک جهانی نیز مورد تأیید قرار دادند.
وی ادامه داد: در سال گذشته میانگین ۶ درصد رشد اقتصادی داشتیم و تورم نیز سیر نزولی را طی کرد.
مرتضوی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم به کار و هم به کارگر ارج می‌نهد و من به عنوان کوچک‌ترین کارگزار ایران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تمام افتخار به دست کارگران بوسه می‌زنم.
وی تاکید کرد: ۹۰ درصد جامعه ایرانی امروز از بیمه درمانی پایه برخوردار هستند و وزارت رفاه برای بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری بیمه تکمیلی پیش‌بینی کرده که روز گذشته در هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی برای افزایش ۳۵ درصدی منابع بیمه‌های تکمیلی تصمیم گیری شد.
وی خاطرنشان کرد: تامین معیشت با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی عملیاتی شده است و در مرحله نخست طرح فجرانه اقداماتی خوبی انجام شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم توجه همه ارکان حاکمیت به موضوع فرهنگ کار و منزلت کارگری تاکید کرد و گفت: کارگر محور اصلی رشد تولید در کشور است که باید بیش از پیش به معیشت آنان توجه داشت.
در ابتدای این مراسم از جمعی از خانواده شهدای کارگری تقدیر شد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ChLPCE