امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فروردین ماه بیش از ۱۲ میلیون تن محصول در بورس کالا دادوستد شد

آمار معاملات بورس کالای ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که در این ماه ۱۲ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۳۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۲۹ هزار و ۴۲۱ میلیارد تومان در بازار فیزیکی دادوستد شد که به لحاظ حجم رشد ۱۱.۱ درصدی نسبت به اسفند سال گذشته دارد.

به گزارش فراسو، تالار محصولات صنعتی و معدنی در فروردین ۱۴۰۳ میزبان معامله بالغ بر ۹ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۸۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸۴.۱ هزار میلیارد تومان بود.

در این تالار ۴ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۵۴۰ تن سیمان،  ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن، یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۲۵۴ تن فولاد، یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۰۰ تن آهن اسفنجی، ۶۶ هزار و ۴۰۰ تن روی، ۳۹ هزار و ۳۹۵ تن آلومینیوم، ۱۶ هزار و ۶۴۵ تن مس، ۴۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۰۰ تن چدن و ۴۵ تن کنسانتره فلزات گرانبها در تالار محصول‌های صنعتی و معدنی دادوستد شد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز در فروردین ۱۴۰۳، ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۴۳۵ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۴۲.۴ هزار میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

به‌این‌ترتیب ۶۶۹ هزار و ۹۳۵ تن قیر، ۶۶۶ هزار و ۱۰۰ تن وکیوم باتوم، ۳۸۰ هزار و ۵۰۴ تن انواع مواد پلیمری، ۱۹۷ هزار تن لوب کات، ۱۳۶ هزار و ۲۴۶ تن مواد شیمیایی، ۴۱ هزار و ۹۳۵ تن گوگرد، ۱۹ هزار و ۲۹۴ تن روغن، یک هزار و ۵۶۰ تن گازها و خوراک ها و ۸۳۵ تن عایق رطوبتی در این تالار به فروش رفت.

یک تن زعفران به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان در تالار کشاورزی به فروش رسید.

همچنین ۷۳ هزار و ۸۱۷ تن انواع محصول به ارزش ۱.۴ هزار میلیارد تومان نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران معامله شد./کالاخبر

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/qVBKTO