امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به ۶ بانک/ آبی ها به هلدینگ خلیج‌ فارس واگذار می شود

با مشخص شدن جزئیات واگذاری باشگاه پرسپولیس، سهام سرخپوشان به ۶ بانک با درصدهای مختلف واگذار خواهد شد.

به گزارش فراسو، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و امروز در جلسه‌ای صلاحیت خریداران این دو باشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

در هفته‌های اخیر اختلاف‌ نظرهایی درباره تعداد بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس و سهام هر یک از خریداران وجود داشت اما در نهایت قرار شد ۶ بانک سهامداران جدید باشگاه پرسپولیس باشند و این موضوع رسمی و نهایی شده است.

بانک شهر ۳۰ درصد، بانک‌های تجارت و ملت ۲۰ درصد و بانک‌های صادرات، اقتصاد نوین و رفاه هر کدام ۵ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس را خریداری خواهند کرد تا به این ترتیب ۸۵ درصد از سهام سرخ‌های پایتخت در روز دوشنبه هفته جاری به این بانک‌ها واگذار شود. ۱۰ درصد سهام باشگاه نیز پیش از این از طریق فرابورس به هواداران واگذار شده بود.

باشگاه استقلال نیز قرار است به هلدینگ خلیج‌ فارس و پتروشیمی‌های زیر مجموعه این هلدینگ واگذار شود.

واکنش باشگاه پرسپولیس به واگذاری قرمزها

یکی از مدیران پرسپولیس گفت: با توجه به درخواست بانک‌ها و ارسال مدارک و تایید شدن صلاحیت آنها به نظر می‌رسد واگذاری سهام باشگاه قطعی خواهد بود.

این مدیر باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگویی در این خصوص بیان کرد: ما از این موضوع خبری نداریم و روند واگذاری در اختیار سازمان خصوصی سازی‌ است و آنها در این باره تصمیم‌گیری می‌کنند. صلاحیت این ۶ بانک توسط سازمان خصوصی سازی تایید شده است و آنها باید فردا مدارک خود را برای خرید باشگاه به بورس ارائه دهند. روز سوم اردیبهشت ماه این بانک‌ها می‌توانند طبق اطلاعیه که سازمان بورس اعلام می‌کند برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس اقدام کنند.

وی در این خصوص که آیا احتمال لغو خریدای سهام باشگاه توسط این بانک‌ها وجود دارد یا نه، عنوان داشت: هر اتفاقی می‌تواند در این بین رخ دهد اما با توجه به درخواست بانک‌ها و ارسال مدارک و تایید شدن صلاحیت آنها به نظر می‌رسد واگذاری سهام باشگاه قطعی خواهد بود. از طرفی نیز تا کنون واگذاری باشگاه پرسپولیس تا این مرحله پیش نرفته بود و به احتمال زیاد این واگذاری رخ خواهد داد.

این مدیر در پایان در مورد اینکه آیا با حضور سهام‌داران در هیات مدیره و مدیریت باشگاه تغییری رخ خواهد داد، عنوان داشت: ابتدا باید باشگاه واگذار شود و میزان سهم هر بانک مشخص شود و بعد از آن منتظر ماند و دید که آنها چه برنامه‌ای برای مدیریت دارند. ابتدای امر باید معامله صورت بگیرد و سپس در این مورد تصمیم گیری شود و از حالا زود است که بخواهیم در این باره صحبت کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/GaV3h1