امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایرنا اعلام کرد: حمله ای به سایت اس ۳۰۰ اصفهان صورت نگرفته است

رسانه‌های غربی در حالی مدعی حمله رژیم صهیونیستی به سایت اس ۳۰۰ پایگاه هوایی در اصفهان هستند که تصاویر ماهواره‌ای چیز دیگری را نشان می دهند.

به گزارش فراسو؛ تصویر SAR تهیه شده ازپایگاه اصفهان که توسط شرکت Umbra Space گرفته شده و توسط CNN منتشر شده بود با وجود آن که جابجایی در برخی اجزاء سامانه S۳۰۰ مستقر در اصفهان را نشان می‌داد با این حال خسارت و آسیب رسیدن به این سایت را تایید نمیکرد موضوعی که مورد اذعان CNN نیز قرار گرفت و این رسانه آمریکایی اعلام کرد که خسارت گسترده‌ای در این تصاویر دیده نمی شود.
پس از انتشار این تصاویر که جزئیات زیادی را در اختیار ناظران قرار نمی‌داد، تصویر بعدی توسط شرکت Planet Lab منتشر شد که در این تصویر نیز با وجود آن که کیفیت و دقت آن چندان چشمگیر نبود، اما وجود یک لکه تیره در محل استقرار سامانه S۳۰۰ در اصفهان که به طور مشخص مربوط به نقطه استقرار رادار کنترل آتش ۳۰N۶E۲ ملقب به Tombstone این سامانه است شک و گمان‌ها نسبت به وقوع یک رخداد مشابه سوختگی و یا آتش گرفتن در این موقعیت را تشدید می کرد.

گرچه برخی از رسانه‌های ضد ایرانی مدعی آثار سوختگی و انفجار در رادار مورد اشاره هستند، اما ارزیابی این تصاویر به صورت دقیق نشان می دهد آنچه که از آن تحت عنوان آثار انفجار و سوختگی یاد می شود در حقیقت سایه سامانه راداری ۳۰N۶E۲ است که روی زمین افتاده و از آن تحت عنوان اثر انفجار یاد می شود.
نهایتا شب گذشته تصویر ماهواره‌ای دیگری هم که توسط شرکت Planet Lab تهیه شده و توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شد، حاکی از آن است که صدمه و یا رد انفجار و تخریبی در سایت S۳۰۰ پایگاه اصفهان و رادار‌های آن دیده نمی‌شود.
رسانه‌های غربی و صهیونیستی با استناد به بوستر‌های موشک‌های بالستیک هوا پرتاب کشف شده درعراق و فعالیت پدافند هوایی در اصفهان، اینگونه نتیجه‌گیری کرده‌اند که رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک بالستیک هوا پرتاب حمله‌ای را به سایت S۳۰۰ در اصفهان انجام داده است.
این موضوع در حالی است که موشک‌های بالستیک به دلیل استفاده از سر جنگی‌هایی با وزن قابل توجه و همچنین انرژی جنبشی زیاد در هنگام اصابت، حجم تخریب، سوختگی و خرابی قابل توجهی را بر جای می گذارند. موضوعی که دستکم اگر رخ داده بود می‌بایست در تصاویر ماهواره‌ای به خوبی قابل کشف و دیدن باشد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/18BW0T