امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش ۴۵ درصدی فوتی‌ تصادفات جاده‌ای در برخی از استان‌ها

وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا پایان روز سوم فروردین، شاهد کاهش فوتی‌های تصادفات و سوانح جاده‌ای هستیم به گونه‌ای که این کاهش در برخی از استان‌ها ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش فراسو، مهرداد بذرپاش روز شنبه -۴ فروردین ۱۴۰۳ – در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور سید ابراهیم رئیسی و در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار داشت: کاهش تصادفات جاده‌ای و کاهش فوتی‌ها، یک خبر خوش در نوروز ۱۴۰۳ است و امید داریم تا پایان تعطیلات و در طول سال شاهد کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای باشیم.

وزیر راه و شهرسازی به اشاره با شناسایی و اصلاح ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز در جاده های سراسر کشور گفت: این اقدام به کاهش تصادفات کمک می‌کند.

کاهش ۴۵ درصدی فوتی‌ تصادفات جاده‌ای در برخی از استان‌ها

تقویت ناوگان و توسعه زیرساخت‌ها است

بذرپاش اضافه کرد: یکی از سیاست‌های وزارت راه در نوروز امسال، تقویت ناوگان و توسعه زیرساخت‌ها است، از همین رو و با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب که بر مشارکت مردم تاکید دارد، در وزارت راه نیز به دنبال این هستیم که توسعه، تکمیل و تجهیز و نوسازی تجهیزات و ناوگان با مشارکت مردم انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امسال پویش «چشم به راهیم» ایجاد شد که این پویش با فراهم آوردن فضایی مفرح و با نشاط، فرصتی را برای توقف و استراحت رانندگان ایجاد کرده است.

راه اندازی قطار همدان- سنندج

بذپاش یادآور شد: اصلاح مسیر منجیل به رودبار و بازشدن گره ترافیکی این منطقه، افتتاح و راه‌اندازی قطار همدان – سنندج دو اقدام مهم وزارت راه و شهرسازی برای افزایش رضایتمندی گردشگران و مسافران نوروز به حساب می‌آید.

در این نشست سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، احمد وحیدی وزیر کشور، بهرام عین‌الهی نیز به ارائه گزارش در حضور رئیس‌جمهوری پرداختند. رئیس‌جمهوری نیز در این نشست درباره اهمیت خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی سخنانی را ایراد کرد.

در ابتدای این جلسه تعدادی از استانداران به صورت برخط به ارائه گزارش پرداختند و چند نفر از معاونان وزرا و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گزارش‌های خود را درباره خدمت‌رسانی به گردشگران در نوروز در حضور رئیس‌جمهوری اعلام کردند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jhELes