امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر اقتصاد خبر داد: رکورد تاریخی در شناسایی مودیان جدید

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سیزدهمین همایش سیاست های مالی و مالیاتی حرکت به سمت درآمدهای پایدار مالیاتی بواسطه تحریم‌ها را توفیق اجباری خواند و گفت: سال های تحریم انگیزه بیشتری برای سیاست‏گذاران ایجاد کرد تا در یک توفیق اجباری به سمت درآمدهای پایدار مالیاتی بروند.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در سیزدهمین همایش سیاست های مالی و مالیاتی گفت: سال های تحریم انگیزه بیشتری برای سیاست گذاران ایجاد کرد تا در یک توفیق اجباری به سمت درآمدهای پایدار مالیاتی بروند. خوشحالیم که تلاش ها برای اصلاح نظام مالیاتی موجب شده طی ۳ سال اخیر اتکای بودجه به مالیات از حدود ۳۰ درصد به بالای ۴۰ درصد برسد.

وزیر اقتصاد با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی اتکای بودجه به مالیات در ۳ سال اخیر گفت: سال هاست یکی از دغدغه های اصلی سیاست گذاران و دلسوزان کشور اتکا به درآمدهای پایدار مالیاتی است. در این مسیر گذشتگان اقدامات خوبی انجام دادند اما دشواری های اصلاح ساختاری که ثمره آن سهم بالای درآمدهای پایدار مالیاتی است در این دوره به انجام رسیده است.

وی از چرخش کیفی مالیات‌ستانی در سازمان امور مالیاتی تمجید کرد و گفت: میزان وصولی ها نسبت به عدد مصوب بودجه توانسته در تمام این دوره هدف گذاری قانون گذار را محقق کند که اتفاق در خور توجهی است. طلیعه تحولات در سال‏های اخیر، چرخش کیفی در مالیات‌ستانی است.

دکتر خاندوزی تصریح کرد: تامین مالی بخش عمومی با درآمدهای ناپایدار، سنت تاریخی است که در اقتصاد ایران سال ها به آن مبتلا بودیم. در آن حوزه به منفعت بخش عمومی کوتاه مدت توجه می شد و به منفعت بخش واقعی اقتصاد زیاد توجه نمی شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در حوزه مالیات را بسیار مهم دانست و گفت: هرچند نفع بخشی از فعالان اقتصادی و اجتماعی در عدم تحول نظام مالیاتی است اما باید آحاد جامعه را همراه و همگام با سیاست های مالیاتی کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/nOy9gO