امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرصت ۵ میلیارد دلاری بازار سوریه برای تجار ایرانی

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه همکاری اقتصادی ایران و سوریه وارد مرحله جدیدی شده است، گفت: اکنون یک بازار ۵ میلیارد دلاری پیش روی ایران قرار دارد و سوریه نیز به دنبال گسترش همکاری با ایران است.

به گزارش فراسو، عبدالامیر ربیهاوی امروز (یکشنبه) در همایش بازسازی سوریه بخشی از فرصت‌های موجود و سهم شرکت‌های ایرانی برای افزایش فعالیت در سوریه را برشمرد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش بهره گیری از توانمندی شرکت های ایرانی و سوری در بازسازی این کشور است.

وی تاکید کرد: ما به عنوان سازمان توسعه تجارت ایران که متولی بخش تجارت خارجی کشور است با دبیرخانه کمیسیون مشترک دو کشور، سفرای و وزارت خارجه برنامه‌هایی را برای توسعه اقتصادی دو کشور ارایه کردیم.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مهم‌ترین برنامه ما حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی سوریه است و برای افرادی که قصد ورود به بازار سوریه دارند فرصتی است که خودشان را معرفی کنند.

ربیهاوی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین روش‌های حضور در بازار سوریه شرکت در نمایشگاه بین‌المللی این کشور است. حجم تجارت سوریه با جهان ۶ میلیارد دلار است که یک میلیارد صادرات و ۵ میلیارد واردات دارد.

وی با بیان اینکه سوریه کشور دوست ایران است، گفت: اکنون یک بازار ۵ میلیارد دلاری پیش روی ایران است و سوریه نیز به دنبال گسترش همکاری با ایران است. سازمان توسعه تجارت ایران و دفتر غرب آسیا آماده این همکاری است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/KrOZa0