امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

به بهانه پُر شدن زودهنگام ظرفیت اقامتگاه های نوروزی مازندران/ جا نداریم!

مدیر کل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به پیش بینی حضور تعداد زیادی مسافر در تعطیلات نوروزی به استان، از پُر شدن ظرفیت تخت های برخی مراکز اقامتی خبرداد و گفت: اما تلاش برای فراهم کردن امکانات اقامتی بیشتر صورت گرفته است.

به گزارش فراسو، ‌پیش بینی های مسوولان مازندران برای حضور میلیونی مسافران نوروزی در این استان اکنون نمایان شده است و هنوز عید نیامده و بیشتر از یک هفته مانده به آغاز تعطیلات نوروزی ظرفیت برخی اقامتگاه ها در این استان پُر شده است.

مازندران دارای جاذبه های گردشگری طبیعی پُرشماری همچون جنگل و دریا است و به همراه آن آب و هوای معتدل باعث شده تا در بیشتر مواقع مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور به این استان سفر کنند و تعطیلات نوروزی اوج این سفرها به شمار می رود.

به طوریکه در آخرین تعطیلات نوروزی در سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۲۰ میلیون نفر شب اقامت در مازندران ثبت شد که البته بیشتر از این میزان مسافرانی در ویلاها و خانه های شخصی خود در این استان تعطیلات خود را گذرانده اند.

حسین ایزدی روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: مازندران با یک میلیون و ۲۵۰ هزار تخت در مراکز اقامتی رسمی میزبان مسافران نوروزی است که این ظرفیت های اقامتگاهی رسمی شامل هتل، متل، هتل آپارتمان، ‌بوم گردی و مهمانپذیر است.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر و چند روز مانده به تعطیلات عید نوروز ظرفیت پذیرش در اقامتگاه های بوم گردی مازندران پُر شده است و در حال حاضر ۳۸۲ واحد بوم گردی استان برای تعطیلات پیش رو رزو شده اند و جایی برای پذیرش مسافر در این اقامتگاه ها وجود ندارد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی مازندران با توجه به پیش بینی ها نوروز پیش رو مسافران بیشتری به نسبت نوروز ۱۴۰۲ را در استان شاهد خواهیم بود و با این تفاسیر آمادگی های لازم برای تامین اقامتگاه ها فراهم شده است.

ظرفیت های اقامتگاهی رسمی شامل هتل، متل، هتل آپارتمان، ‌بوم گردیو مهمانپذیر و ظرفیت اقامتگاهی غیر رسمی مانند خانه های مسافر، ویلاها، بوستان های شهری و جنگلی برای چادرخوابی است.

وی همچنین از اتخاذ تمهیدات لازم برای برچیدن بساط چادرخوابی مسافران در حاشیه خیابان ها و پارک ها خبر داد و افزود: برای این منظور با هماهنگی نهادها و ادارات اماکنی بمنظور حضور و اقامت مسافران در نظر گرفته که اطلاع رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/2kKeXR