امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

باکسیت به صنعت پست کشور پیوست

امروز صنعت پست از زیرساخت های حیاتی کشور محسوب می شود و رونق و حیات بسیاری از مشاغل به ویژه کسب و کارهای فعال در فضای مجازی به گسترش این صنعت وابسته است. اهمیت این صنعت به خصوص پس از جهش تجارت الکترونیک همزمان با شیوع و همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ و رشد تعداد بسته ها در سال ۲۰۲۱ بیشتر مشهود شده است.

به گزارش فراسو، این مهم باعث شد شرکت های پستی به دنبال پاسخگویی به نیازهای فزاینده مصرف کنندگان از طریق ارائه خدمات تحویل سریع، قابل اعتماد، راحت و با قیمت رقابتی باشند.

شرکت شبکه هوشمند امید با نام تجاری باکسیت پس از دو سال مطالعه، تحلیل و الگوبرداری از برترین شرکت های پستی بین المللی، در شهریور ۱۴۰۲ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و در بهمن ماه مجوز فعالیت «اپراتور پست خصوصی» را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرد.

بهزاد اقبال خواه مدیرعامل باکسیت با تاکید بر اینکه یکی از عوامل موثر در زمینه توسعه و رونق کسب وکارها، دسترسی به زیرساخت های استاندارد پستی و رساندن درست و به موقع محصول به مشتریان است می گوید شرکت ما سعی دارد با ارائه خدمات متنوع هوشمند و حذف دغدغه های حاشیه ای از ذهن مدیران کسب وکارها و سازمان ها، بتوانند مسیر موفقیت فعالان کسب و کارهای نوین را با تمرکز بر اهداف اصلی سازمان خود، هموار نماید.

وی معتقد است دانش و تجربه تپسی به عنوان یکی از بنیان گذاران شبکه هوشمند امید در کنار سابقه درخشان فعالیت مدیران این مجموعه جدید در بخش های مختلف صنعت لجستیک کشور باعث شده تا اهداف مورد نظر باکسیت در راستای ایجاد تحول و ارتقای استانداردهای توزیع بسته های خرد در کشور به خوبی ترسیم شود.

همکاری باکسیت برای پوشش کشور با شرکت پست

اقبال خواه در پاسخ به این سوال که باکسیت در چه شهرهایی خدمت رسانی می کند می گوید در حال حاضر خدمات ارسال بسته این شرکت در شهرهای تهران، کرج، قم، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، اهواز، ساری و رشت توسط خود این شرکت ارائه و در سایر شهرها سرویس دهی با همکاری شرکت ملی پست انجام می شود.

مدیرعامل باکسیت با بیان اینکه امکان ارسال بسته تا ۱۱ کیلوگرم (وزن جرمی یا وزن حجمی) از طریق باکسیت وجود دارد در خصوص هزینه ارسال از طریق این اپراتور خصوصی پست گفت: قیمت گذاری در باکسیت صرفاً براساس وزن مرسوله و به صورت پلکانی انجام می شود و ارتباطی با مسافت (در مرسوله های بین شهری) ندارد.

وی در خصوص زمان تحویل مرسولات عنوان کرد: برای ارسال های درون شهری، بین شهری «با مبدا یا مقصد شهر تهران» و شهرهای نزدیک مرسوله نهایتا تا یک روزِ کاریِ بعد به گیرنده می رسد و برای ارسال های بین شهری با مبدا و مقصد شهرهای دور مرسوله حداکثر تا دو روزِ کاریِ بعد به دست گیرنده می رسد. اقبال خواه در خصوص روشهای پرداخت باکسیت افزود: امکان پرداخت هزینه ارسال توسط فرستنده یا گیرنده وجود دارد و امکان استفاده از سرویس COD (پرداخت هزینه کالا و ارسال در محل گیرنده) با قابلیت تسویه آنی نیز برای کسب وکارها نیز فراهم شده است.

مدیرعامل باکیست همچنین در خصوص تعهدات بیمه ای و غرامت مرسولات عنوان کرد: شرکت باکسیت برحسب تنوع خدمات خود سطوح مختلفی از تعهد پرداخت غرامت را برای مشتریان خود پیش بینی کرده که براساس طبقه بندی های مختلفی این خدمات ارائه می شود.

فقدان مرسوله، آسیب دیدگی مرسوله، تأخیر در زمان تعهد شده وتعهدهای سرویس های قراردادی در سرویس هایی که موضوع آن ارائه خدمت در چارچوب قرارداد مشخص منعقد شده از جمله مواردی است که مشمول پرداخت غرامت می شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/8BkDnF