امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرتضوی در شهرکرد: بیعت بختیاری‌ها با امام راحل، تسریع‌بخش سقوط رژیم پهلوی بود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیعت مردم استان چهارمحال و بختیاری در بیستم بهمن‌ماه تسریع‌بخش سقوط رژیم پهلوی بود.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در آیین گرامیداشت روز چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای شهرکرد با تشریح رشادت‌های مردم بختیاری در تاریخ ایران اسلامی، اظهار داشت: بختیاری‌ها در دوران قاجار با فتح تهران محمدعلی شاه قاجار را برکنار کرده و مجلس شورای ملی و نظام مشروطه را احیا کردند و در زمان جنگ جهانی دوم، شهر اصفهان را از اشغال استعمارگران آزاد کردند.
وی گفت: بعد از شهریور‌ماه ۱۳۲۰ فرآیند بازآفرینی اتحاد ملی، پهلوی دوم را واداشت که برای تداوم سلطنتش با بختیاری‌ها اتحادی نمایشی شکل دهد.
مرتضوی افزود: فضای استان چهارمحال و بختیاری به دلیل سکونت عشایر ضد رژیم‌های غرب‌پرست و نیز رصد تأثیرپذیری مردم این استان از تفکرات امام خمینی‌(ره) تحت سرکوب ساواک قرار گرفت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری طلاب مروج احکام عالیه اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند و همواره مورد حمایت مردم بوده‌اند.
وی تأکید کرد: مردم و سیاسیون تصور داشتند که بختیار از پشتیبانی ایلی برخوردار است، اما بیعت تاریخی مردم بختیاری بستر تسریع در سقوط رژیم پهلوی را فراهم کرد.
مرتضوی گفت: تاریخ‌نگاری معاصر باعث مسکوت‌ماندن این اتفاق تاریخی است و این مهم باید برای مردم و جوانان تبیین شود.
وزیر کار با بیان اینکه قوم بختیاری همواره پشتیبان اسلام‌ بوده است، افزود: این استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز کارنامه موفقی داشته است، هر کجا سخت‌ترین مأموریت‌ها در دفاع مقدس بود، گردان‌های بختیاری حاضر بودند.
وی به نگاه ویژه دولت مردمی به چهارمحال و بختیاری و نوار استان‌های زاگرس‌نشین اشاره کرد و گفت: طرح‌های توسعه و اشتغال‌آفرین در این خطه با همراهی بخش خصوصی دنبال می‌شود.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/OL3iAK