امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرهای خوش سخنگوی دولت درباره مسکن / کاهش نرخ تورم در خرید و فروش مسکن

سخنگوی دولت در نشست خبری با رسانه‌ها به دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: هدفگذاری واگذاری زمین به متقاضیان ساخت مسکن معادل ۱۰۰۰ واحد مسکن میسر شده است.
به گزارش فراسو، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در چهل و هشتمین نشست خبری خود ضمن تسلیت شهادت مستشاران ایرانی به دست رژیم صهیونیستی این اقدامات را نتیجه استیصال این رژیم و نشان دهنده یکی بودن داعش و رژیم صهیونیستی دانست.

بهادری جهرمی همچنین حمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به یمن را محکوم کرد و گفت: از کشورهای عربی و اسلامی انتظار داریم که واکنش مناسبی به این موضوع نشان دهند.

وی همچنین فرا رسیدن سالروز میلاد امیرالمومنین (ع) را تبریک گفت و با اشاره به برپایی مراسم اعتکاف و استقبال مردم عنوان کرد: بیش از ۱۶ هزار دانشجوی آقا و ۲۰ هزار دانشجوی خانم برای شرکت در این مراسم ثبت نام کرده‌اند که نشان می‌دهد استقبال مردمی خوبی از این مراسم صورت گرفته است.

سخنگوی دولت در بخشی از اظهاراتش به اقدامات دولت در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران هر دو موید مهار تورم در حوزه خرید و فروش مسکن هستند. شاهد کاهش نرخ تورم در حوزه خرید و فروش مسکن بودیم که انشالله آثار آن را در حوزه اجاره مسکن در سال آینده شاهد خواهیم بود.

جهرمی افزود: در حوزه ارزش افزوده، شاهد رشد ۳ درصدی در ۶ ماهه نخست امسال بودیم. در حوزه سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز ساختمان‌های شهری رشد هشت درصدی در ۶ ماهه اول امسال نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته داشتیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد که این دستاوردها با اقدامات نظارتی بر فعالیت مشاوران املاک به منظور جلوگیری از تخلفات، ایجاد سامانه ثبت قراردادهای اجاره بین موجر و مستاجر به صورت مستقیم، اقدامات حمایتی برای تزریق منابع مالی به حوزه مسکن، افزایش وام ودیعه مسکن، افزایش وام ساخت و ساز و همچنین هدفگذاری واگذاری زمین به متقاضیان ساخت مسکن معادل ۱۰۰۰ واحد مسکن، میسر شده است./هیبنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/iVeFk0