امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

با افزایش حدود ۸۵ درصدی؛ مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از فردا اجرایی می شود

معاون وزیر رفاه و امور اقتصادی وزارت کار با اشاره به اینکه در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی به مدت ۳ ماه میزان اعتبار افراد از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: این طرح از فردا اجرایی می‌شود و مردم بدون شرط می‌توانند از این اعتبار استفاده کنند.

به گزارش فراسو، علیرضا عسگریان در نشست خبری امروز با نمایندگان رسانه ها با موضوع « اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی» گفت: دولت دارای راهبرد کلانی برای تغذیه مردم است و علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای، اما تمرکز خود را بر این مساله حفظ کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت کار برای تغذیه بسته‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است، افزود: بخشی از بسته یارانه‌ای مختص به مادران و بخشی مختص به کودکان است. در طرح حمایت از کودکان ۱۵۳ هزار کودک واجد شرایط وجود دارد.

معاون رفاه وزیر کار با اشاره به اینکه باید یارانه به تغذیه مردم اختصاص یابد، اعلام کرد: در راستای همین امر ۷ طرح آزمایشی را از سال گذشته اجرایی کردیم.

وی، با تاکید بر اینکه در طرح کالابرگ الکترونیک ۶۱ میلیون نفر (۷ دهک) مشمول این طرح هستند، گفت: در این طرح ۱۱ قلم اساسی برای تامین تغذیه به مردم اختصاص داده شده است.

عسگریان اعلام کرد: از امروز طرح جدید کالابرگ الکترونیک اجرایی می‌شود. تاکنون پایین‌ترین سبد مبنا ۵۲۰ هزار تومان بوده که با بررسی‌ها به ۷۴۳ هزار تومان رسیده است.

براساس اعلام معاون رفاه وزیر کار، این طرح شامل شیر، پنیر، ماست، حبوبات، گوشت، ماکارونی، قند، شکر، برنج، روغن و تخم‌مرغ خواهد شد.

به گفته وی، طرح تشویقی کالابرگ الکترونیکی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و از این به بعد بهره‌مندی از این شرایط بدون شرط خواهد بود، به‌عنوان مثال یارانه دهک اول تا سوم از ۴۰۰ به ۶۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

معاون رفاه وزیر کار گفت: براساس این طرح افراد اگر از ۱۱ قلم کالایی خریدی انجام دهند یارانه هر قلم کالا از ۲۲۰ هزار تومان کسر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: هر قلمی که خرید کنند می‌توانند به فروشنده اعلام کنند از یارانه آن‌ها کسر شود.

عسگریان برای اطلاع از میزان اعتبار برنامه شما را معرفی و اظهار کرد: در این برنامه ۲۱۰ هزار فروشگاهی که خدمات کالابرگ الکترونیکی ارائه می‌کنند مشخص شده است و افراد می‌توانند در این برنامه میزان اعتبار باقی‌مانده خود را مشاهده کنند.

معاون رفاه وزیر کار همچنین اعلام کرد: افراد اگر از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده نکنند یارانه آن‌ها همانند گذشته پرداخت خواهد شد و تغییری در یارانه آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی همچنین گفت: این طرح که به‌عنوان طرح فجرانه است از ۱۷ بهمن اجرا و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه‌دار خواهد بود.

به گفته عسگریان، در طرح فجرانه اگر افراد در طول یک ماه از اعتبار خود استفاده نکنند اعتبار آن‌ها دخیره نخواهد شد.

معاون رفاه وزیر کار با تاکید بر ایکنه این اعتبار تنها در حساب سرپرستان خانوار شارژ خواهد شد، گفت: اگر افراد دسترسی به گوشی هوشمند و برنامه شما ندارند، می‌توانند از کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* برای مشاهده اعتبار خود استفاده کنند.

به گفته وی، این اعتبار تخصیص‌یافته برای خرید ۷۰۰ گرم ماکارونی، نیم‌کیلوگرم قند و شکر، ۳ لیتر شیر کم‌چرب، یک بسته پنیر یو‌اف، ۲ کیلوگرم برنج، ۲.۵ کیلوگرم ماست، یک بسته روغن ۸۱۰ گرمی، یک‌گیلوگرم مرغ، نیم‌کیلوگرم گوشت قرمز و یک کیلو و ۲۰۰‌گرم حبوبات خواهد بود.

عسگریان همچنین اعلام کرد: اگر مردم با مشکلاتی مواجه شدند می‌توانند با مرکز پاسخگویی یارانه‌ای به شماره ۶۳۶۹ تماس بگیرند.

معاون رفاه وزیر کار همچنین درباره میزان اعتبار تخصیص‌یافته به مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی گفت: حداقل ۲۰ همت برای این طرح، بودجه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت کار طرح‌های جدیدی برای تغذیه مردم در نظر گرفته است، اظهار کرد: از این به بعد هر طرحی که برای تغذیه باشد به‌صورت اعتباری به مردم اختصاص خواهد یافت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/8y7Wgw