امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش ۴۰۰ تخت به ظرفیت اقامت گردشگران در مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به بهره برداری ۱۵ واحد هتل آپارتمان و اقامتگاه در دهه فجر امسال گفت که با بهره برداری از این طرح ها ۴۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی مسافران در این استان اضافه شد.

به گزارش فراسو، حسین ایزدی روز شنبه در گفت و گویی افزود:‌ بیش از یک میلیون و ۲۵۰هزار نفر ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی در قالب هتل، متل، هتل آپارتمان، مسافرخانه، بوم‌گردی برای خدمات رسانی به مسافران در این استان وجود دارد که با بهره برداری از ۲ هتل آپارتمان و ۱۳ اقامتگاه بوم گردی در دهه فجر امسال ۴۰۰ تخت جدید به مجموع تخت های اقامتی اضافه شده است.

وی ادامه داد : ۲ هتل آپارتمان در شهرستان چالوس، ۱۳ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های گلوگاه بهشهر، ساری، سوادکوه شمالی، قائم‌شهر، آمل و کلاردشت احداث شد و در این ایام به بهره برداری می رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: :‌ امیدواریم با افزایش فضای رسمی و تعریف شده اقامتی در استان و همچنین ارتقای سطح خدمات این تاسیسات گردشگری شاهد کاهش قابل ملاحظه استفاده گردشگران از واحدهای غیرمجاز گردشگری باشیم.

وی ادامه داد:‌ در ایام الله دهه فجر امسال ۲۴ طرح گردشگری با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد و با بهره برداری از این طرح ها ۶۴ فرصت شغلی ایجاد می شود.

ایزدی، این طرح ها را شامل چهار دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در گلوگاه، ساری، بابل و رامسر، چهار فروشگاه صنایع‌دستی در ساری و بابلسر و همچنین یک کارگاه سفال و سرامیک در شهرستان آمل اعلام کرد.

بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بعد از پشت سرگذاشتن دوره محدودیت کرونایی که منجر به تعطیلی سفرهای نوروزی شده بود از نوروز ۱۴۰۱ با برداشته شدن این محدودیت ها هموطنان از اقصی نقاط کشور بار سفر بستند و در آن سال تعداد مسافرانی که در مازندران اقامت داشتند حدود ۱۵ میلیون نفر اقامت در شب بود.

با اوج گیری سفر، ‌در تعطیلات نوروز امسال نیز ۲۰ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۹۹۰ نفر شب اقامت مسافران در مازندران ثبت شد که این حجم از سفرهای نوروزی در کشور بی سابقه و حائز اهمیت به شمار می رود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/1QoUZ5