امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز به کار درمانگاه تأمین‌اجتماعی شهرستان الشتر و کلنگ‌زنی درمانگاه ملکی این شهر

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، در جریان پنجاه‌و‌سومین سفر استانی، در استان لرستان و در الشتر از توابع شهرستان سلسله، ضمن افتتاح درمانگاه موقت تأمین‌اجتماعی در این منطقه، کلنگ احداث درمانگاه ملکی تأمین‌اجتماعی در این شهر را نیز بر زمین زد.

به‌گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی شامگاه یکشنبه ۲۲ بهمن ماه در ۵۳اُمین سفر استانی و در معیت سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان لرستان سفر کرد و در نخستین برنامه این سفر در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و کارگروه تخصصی اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان که با حضور وزیر کار  برگزار شد، گزارشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سازمان در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی و نیز اقدامات مرتبط با توسعه خدمات درمان مستقیم در این استان ارائه کرد.
براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی صبح امروز نیز در  الشتر در مراسمی که با حضور محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و حامد ویس کرمی معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیروس ابراهیمی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ، یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، میلاد شرفی فرماندار شهرستان سلسله، حجت‌الاسلام مراد امیدی امام‌جمعه سلسله، رامین منظمی مطلق مدیر درمان و منوچهر گودرزی مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان برگزار شد، درمانگاه تأمین‌اجتماعی این شهرستان را افتتاح کرد. این درمانگاه موقت، نخستین مرکز درمانی اختصاصی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی این شهرستان است که برای بازسازی و تجهیز ساختمان این مرکز و تبدیل آن به یک مرکز درمانی استاندارد، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
میرهاشم موسوی همچنین در جریان این سفر، کلنگ احداث درمانگاه ملکی تأمین‌اجتماعی این شهرستان را نیز که پس از احداث، جایگزین درمانگاه فعلی خواهد شد، بر زمین زد. این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۲۰۰ متر مربع در سه طبقه احداث خواهد شد. برای احداث و تجهیز این مرکز درمانی اعتباری ۶۰۰ میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است.
براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در جریان این سفر، از شعبه تأمین‌اجتماعی الشتر و چگونگی ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان در این شعبه بازدید کرد و در گفت‌وگو با تعدادی از کارکنان و مراجعان این شعبه، در جریان ظرفیت‌ها و مسائل این شعبه قرار گرفت.
شهرستان الشتر ۱۶۰۰ کارگاه مشمول قانون تأمین‌اجتماعی، ۷۳۰۰ نفر بیمه‌شده اصلی، ۱۲ هزار و ۲۳۰ نفر بیمه‌شده تبعی و ۲۷۰۰ نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Bd4Bn2