امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به تریل ۲۳۰ محصول جدید ایران دوچرخ

تریل ۲۳۰ دومین محصول آفرودی شرکت ایران دوچرخ است که برای اولین بار در نمایشگاه موتورسیکلت شهرآفتاب رونمایی و در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش فراسو، تریل ۲۳۰ دومین موتور آفرودی است که در ایران دوچرخ خط تولید روی خط تولید می‌رود است. انجین تک‌سیلندر آن با حجم تقریبی ۲۲۹ سی‌سی هواخنک با کمک فن بوده و سیستم سوخت‌رسانی EFI است و قادر است ۱۴.۷ اسب بخار در دور موتور ۶۷۰۰ با گشتاوری معادل ۱۶ نیوتن‌متر در دور موتور ۵۵۰۰ تولید کند. مصرف سوخت ۲.۹ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و حجم باک این موتورسیکلت آفرودی جدید، ۱۴ لیتر است که شعاع حرکتی ۴۷۳ کیلومتر به آن داده است.

تریل ۲۳۰ ایران دوچرخ برای تحرک در مسیرهای آفرودی از یک گیربکس ۵ دنده دستی و زنجیر بهره می‌برد و با کمک استارتر قدرتی که از باتری ۱۲ ولت ۷ آمپرساعتش می‌گیرد روشن می‌شود.

ایران دوچرخ یکی از قدیمی‌ترین برندهایی است که در حوزه دوچرخه و موتورسیکلت در ایران مشغول فعالیت است. سابقه تاسیس این شرکت به سال ۱۳۴۹ باز می‌گردد، به زمانی که این شرکت برای تولید انواع دوچرخه و موتورسیکلت گازی و دنده‌ای با همکاری فنی و تجاری شرکت‌های مشهور بزرگی چون پژو فرانسه و یاما‌ها موتور ژاپن تاسیس شد و پس از دو سال، بهره‌برداری از کارخانجات خود را در شهر صنعتی البرز در نزدیکی قزوین آغاز کرد.

این برند معتبر با رویکردی اصیل، به معرفی سبد محصولات خود پرداخت و یک موتورسیکلت جدید در سبک آفرودی بنام تریل ۲۳۰ را معرفی کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/i13vtg