امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

طلای جهانی مسیر عوض کرد

 با کاهش ارزش دلار پیش از انتشار آمارهای تورم در ایالات متحده، طلا بالاتر می‌رود.

به گزارش فراسو، قیمت طلا امروز پنجشنبه (۱۱ ژانویه) افزایش یافت که تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا در آستانه انتشار گزارش تورم مصرف‌کننده در اواخر روز قرار گرفت و می‌تواند مسیر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را روشن کند.

بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۲۸ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۳۲ دلار و ۸۰ سنت رسید. شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها دارند جذاب‌تر کرد.

اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند تورم سالانه را در ماه دسامبر ۳.۲ درصد ارزیابی کردند اما فکر می‌کنند تورم اصلی احتمالاً به ۳.۸ درصد کاهش یافته که پایین‌ترین میزان از اواسط سال ۲۰۲۱ است.

قیمت های تولید کننده آمریکا روز جمعه منتشر می‌شود. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که مازاد کالاهای تجاری استرالیا در ماه نوامبر با افزایش صادرات زغال سنگ و کاهش واردات خودرو پس از ماه‌های قوی، به بالاترین حد در هشت ماه گذشته رسید.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۲.۹۶ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد صعود به ۹۲۰.۴۰ دلار آمریکا و پالادیوم نزدیک به یک درصد به. ۶۷ دلار و ۶۷ سنت رسید.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/u49aQJ