امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جعل همه گونه اسناد دولتی دور از چشم مسئولان / با حداقل هزینه حتی مدرک دکترا بگیرید …

فراسوخبر/ چند وقتی بود که در کانال تلگرام می دیدم  برخی افراد بدون هیچ ترس و واهمه ای و دور از چشم مسئولان دولتی و نهادهای نظارتی برای دریافت همه گونه مدارک و اسناد از گواهینامه رانندگی گرفته تا سند ملکی ، گواهینامه تحصیلی از دیپلم گرفته تا مقطع دکترا و امثالهم با نازل ترین قیمت و در کوتاهترین زمان اعلام آمادگی می کنند.

برای پیگیری موضوع طبق هماهنگی با مدیرمسئول رسانه –  پایگاه خبری فراسو خبر -به صورت اتفاقی با یکی از شماره های مندرج در این آگهی ها – ۰۹۹۶۶۴۳۴۷۹۰- تماس گرفتم و اعلام کردم که متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی هستم.

فردی که لهجه کردی داشت و خود را مرادی  و ساکن کردستان معرفی کرد قیمت دریافت گواهینامه مورد نظر را ۳ میلیون تومان و مدت زمان آماده سازی آن را یک هفته عنوان کرد و در ادامه گفت: ۱ میلیون تومان باید به عنوان پیش پرداخت انجام شود. من نیز قبول کردم و طی هماهنگی با مدیرمسئول رسانه ضمن پرداخت یک میلیون تومان به شماره کارت۵۰۵۴۱۶۱۷۰۲۰۹۳۰۷۵ بنام رضا شیرخانی و ارسال مدارک شامل کپی کارت ملی – کپی شناسنامه – گروه خونی و کدپستی از ایشان خواستم که نسبت به صدور گواهینامه برای من اقدام کند.

وقتی از آقای مردای سئوال کردم که چرا شماره کارت خود را برای دریافت پول اعلام نمی کنید، گفت: این شماره کارت متعلق به شخصی است که مالک  آموزشگاه رانندگی است و اجباراً باید پول به حساب ایشان واریز گردد.

بعد از یک هفته پیامی از آقای مردای دریافت کردم مبنی بر اینکه که گواهینامه شما آماده  است و باید ۳/۵ میلیون تومان البته به یک شماره کارت جدید – ۵۰۵۴۱۶۱۷۰۲۰۹۳۰۶۷- نزد بانک گردشگری و باز هم بنام رضا شیرخانی واریز کنم تا گواهینامه از طریق پست و از کردستان برای من ارسال شود .

آقای به اصطلاح مردای در پاسخ به سئوال من که چرا مجموع ۳ میلیون تومان توافق اولیه به ۴/۵ میلیون افزایش یافته، گفت: ۱/۵ میلیون تومان باید  برای ثبت گواهینامه پرداخت شود که  در ابتدای توافق فراموش کرده بود آن را اعلام کند.

وی حتی برای اثبات انجام کار خود تصویر گواهینامه صادر شده را برای من ارسال کرد، اما وقتی با مخالفت من مبنی بر عدم پرداخت ۱/۵ میلیون تومان مازاد مواجه شد و در خاتمه وقتی به ایشان گفتم خبرنگار هستم و تصویر کارت خبرنگاری خود را برای نامبرده ارسال کردم متاسفانه  کلی ناسزا و کلمات رکیک و زشت نصیب من کرد و حتی تصویر گواهینامه صادر شده به نام من را در کانال تلگرامی خود منتشر نمود.

حال سئوال از نهادهای نظارتی این است که چرا جاعلان و متخلفان به سهولت و بدون هیچگونه ترس و واهمه ای اینگونه در فضای مجازی در حال جولان دادن و جعل همه گونه اسناد دولتی هستند؟

قطعاً درخواست افکار عمومی این است که  مراکز مسئول با ورود به موضوع نسبت به جلوگیری از اینگونه تخلفات آشکار اقدام کنند.

لازم به ذکر است که در کانال تلگرامی مورد اشاره- پارس مدرک-  انواع خدمات از جمله تغییرات شناسنامه- کم کردن سن – تغییر نام و نام خانوادگی- حذف نام همسر و حذف نام فرزند از شناسنامه- مدرک دیپلم شامل دیپلم فنی – دیپلم دبیرستان – پیش دانشگاهی – کاردانی (فوق دیپلم)- لیسانس- فوق لیسانس- دکترا- معافیت پزشکی و کفالت- گواهینامه پایه یک، دو و سه رانندگی- گواهینامه موتور سیکلت- گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای به عنوان خدمات این موسسه اشاره شده است . ضمن اینکه  تاکید شده است همه مدارک رسمی و قابل استعلام و قانونی هستند .

ناصر عبدالله زاده

خبرنکار فراسو خبر

۱۴۰۲/۱۰/۱۸

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/bHqil6