امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت ملی پست مطرح کرد: ایفای نقش آگاهانه زنان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در آیین تغییر نام دفتر پستی آبسردار به نام شهیده مهری طاهری، گفت: «زنان با مشارکت آگاهانه در جنگ و دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق مستقیم و غیرمستقیم نقش خود را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ادا کردند.»

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛ در ایام بزرگداشت هفته زن و مقام مادر دفتر پستی آبسردار تهران با حضور محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات به نام “شهیده مهری طاهری” مزین شد.
مدیرعامل شرکت ملی پست در این آئین با بیان اینکه زنان پاک‌دامن ایرانی در همه‌ی زمینه‌ها پا به پای مردان در همه‌ی زمینه ایستادگی کردند افزود: «آنها نه تنها از خویش گذشتند تا نسلی را تربیت کنند که سرباز دین و میهن باشد بلکه خود نیز همراه با دلاور مردان ایران زمین در صحنه های پیکار حاضر شدند.»
لیائی با بیان اینکه این اقدام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدای وطن به ویژه شهدای پستی انجام شده است اضافه کرد: «هیچ وقت فراموش نمی کنیم که امنیت و آسایش امروز ما مدیون خون شهدای عزیزمان است.»
حمید تفرشی “مشاور وزیر در امور ایثارگران”، عبدالرضا جنتی “مدیرکل پست استان تهران” و علیپور “مدیر منطقه پستی جنوب شرق”، مریم سلحشور نژاد “مشاور مدیرعامل و نماینده امور بانوان و ایثارگران” در شرکت ملی پست و “خانواده شهیده مهری طاهری” نیز در این آئین حضور داشتند.
شهیده مهری طاهری در اولین روز از مردادماه سال ۱۳۳۴ در شهرستان خمین و زادگاه امام خمینی(ره) در خانواده‌ای اصیل و انقلابی و مذهبی، دیده به جهان هستی گشود.
وی پس از طی دوران کودکی و تحصیل توانست چند سالی در اداره‌ی مخابرات و سپس در اداره پست مشغول به کار شده بود. شهیده طاهری متأهل و مادر سه دختر و یک پسر بود.
او در حادثه‌ی بمباران سال ۱۳۶۵ خمین همراه با یکی از دخترانش به نام “مژگان” به فیض شهادت نائل آمد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/c69HDM