امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

امکان رهگیری مرسولات پستی از طریق پیام رسان بله

شرکت ملی پست در راستای هوشمندسازی و بهره گیری از فناوری های نوین امکان رهگیری مرسولات پستی را با هدف دسترسی سریعتر هموطنان از سرنوشت مرسوله خود در پیام رسان بله فراهم نموده است.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛ پیگیری مرسولات پستی از خدمات کاربردی شرکت ملی پست است که مشتریان با استفاده از این امکان می‌توانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله را اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله از سوی پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند. مهم‌ترین ویژگی این خدمات نمایش آخرین وضعیت مکانی مرسوله است.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی پست این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که اطلاعات مرسوله ارسالی خود را مشاهده و وضعیت آن را تا زمان تحویل پیگیری کنند. سیستم رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود خواهد داد و مشتریان می‌توانند مکان مرسوله شان را مشاهده و از زمان تحویل آن مطلع شوند.

از این رو مشتریان هنگامی که  بسته پستی را تحویل پست می‌دهند، یک شماره مشخص به نام شماره بارکد دریافت می‌کنند. این شماره ۲۰ یا ۲۴ رقمی در قالب یک رسید به صورت فیزیکی یا از طریق پیامک به فرستنده ارسال می‌شود.
تفاوتی نمی‌کند که نوع سروس ارسالی بسته پستی  چه باشد، تنها نکته این است که این شماره مختص مرسولاتی است که به صورت سفارشی، پیشتاز و ویژه ارسال می‌شوند.

براین اساس مشتریان شرکت ملی پست می توانند با بارکدرهگیری خود علاوه بر رهگیری مرسوله از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی با مراجعه به ربات(بازو) در «پیام رسان بله» به نشانی post_bot@ ازآخرین وضعیت ارسال مرسوله خود مطلع شوند.

شایان ذکر است در گام های بعدی امکان رویت آخرین وضعیت مرسوله فراهم خواهد شد تا به محض تغییر وضعیت مرسوله به صورت خودکار به فرستنده اطلاع رسانی شود، همچنین امکان رهگیری در سایر پیام رسان های داخلی نظیر روبیکا، ایتا، آی گپ، سروش و ویراستی در آینده ای نزدیک فراهم می شود.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/xzQcKt