امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه صیانت از بانوان سرپرست خانوار عضو گروه‌های همیار

تفاهم‌نامه سه‌جانبه صیانت از بانوان سرپرست خانوار عضو گروه‌های همیار، فی‌مابین سازمان بهزیستی کشور، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با حضور رئیس سازمان بهزیستی، معاون روابط کار، رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، معاون سلامت سازمان بهزیستی و رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران منقعد شد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی‌محمد قادری» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: زنان سرپرست خانوار گروه‌های همیار توانسته‌اند جلوه توانمندسازی را به نمایش بگذارند و افراد متعددی از خانواده خودشان را در مسیر زندگی صحیح قرار دهند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ارائه خدمات و همکاری مشترک در زمینه‌های ارتقای فرهنگ ایمنی کار بین بانوان سرپرست خانوار از طریق ارائه آموزش‌های ایمنی کار به مخاطبین و مشاوره در زمینه نحوه ارائه خدمات و تجهیزات در فعالیت‌های پر ریسک به بانوان سرپرست خانوار شاغل در کارگاه‌های اشتغال‌زایی(گروه‌های همیار بانوان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی) تشکیل‌شده براساس قوانین و مقررات مرتبط با سازمان بهزیستی و … از اهداف این تفاهم‌نامه است.
وی گفت: امیدواریم امروز فتح بابی باشد برای توجه ویژه به ایمنی و بهداشت فردی و محیطی در این مشاغل با تفاهم‌نامه‌ای که منعقد می‌شود و ما بتوانیم با نکات بسیار کوچک و هزینه‌های اندک از خسارت‌های کلان پیشگیری کنیم.
«علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: امیدواریم که جامعه هدف سازمان بهزیستی، با تلاش‌های رئیس و همکاران این سازمان بتوانند روزبه‌روز توانمندتر و موفق‌تر شوند و به اهداف سازمانی برسند.
وی گفت: اگر نتوانیم سرمایه مادی و نیروی انسانی کشور را حفظ کنیم قطعاً دچار خسران زیادی خواهیم شد.
رعیتی‌فرد بر همین اساس اظهار داشت: طبق آمار سازمان جهانی کار، سالانه ۴ درصد از تولید ناخالص ملّی کشورها برای حوادث ناشی از کار هزینه می‌شود که برخی از این حوادث نمایان و بارز هستند و برخی نیز همچون بیماری‌های شغلی، پنهان هستند و می‌توانند باعث تحمیل هزینه‌های زیادی به افراد و حوزه درمانی کشور شوند.

وی خاطرنشان ساخت: سالانه بر اثر وقوع حوادث و تصادفات ۶۰ هزار نفر به جامعه هدف سازمان بهزیستی می‌افزاید که لازم است در حوزه‌های مختلف با کمک آموزش و استفاده از ظرفیت‌های جهانی و  آموزش‌های به‌روز بتوانیم در کاهشی‌نمودن این حوادث نقش مؤثری داشته باشیم.

«حبیب‌الله جلیلی» رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار نیز در این مراسم گفت: متولی رسمی آموزش ایمنی در کشور مرکز تحقیقات است و از طرفی این مرکز نماینده رسمی کشور جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی کار است. امروز این مرکز افتخار دارد با تدوین یک بسته آموزشی برای توانمندسازی یکی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که زنان شاغل سرپرست خانوار هستند با انعقاد این تفاهم‌نامه گامی اساسی و مؤثر بردارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان این هفته‌ کمیته اجرایی این تفاهم‌نامه در مرکز تحقیقات تشکیل جلسه داده و ان‌شاالله با آمادگی سازمان بهزیستی کشور برنامه اجرایی آموزش این عزیزان در دستور کار مرکز قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/zt5FZg