امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون رییس جمهور؛ قانون «ایمنی زیستی» به روز رسانی می شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قانون «ایمنی زیستی» بعد از ۱۵ سال به روز رسانی می شود تا راه حل های نوین علمی و قانونی برای حل معضلات و مخاطرات زیستی در این حوزه داشته باشیم.
به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این باره  اظهار داشت: قانون «ایمنی زیستی» که در سال ۸۸ و در قالب طرحی از سوی مجلس وقت برای رسیدگی به مخاطرات زیستی تصویب شده بود، اکنون پاسخگوی نیازهای فعلی کشور به لحاظ زیستی نیست.

او با اشاره به اینکه این مساله در سیزدهمین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی مطرح شد، بیان کرد: در این جلسه که با حضور محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور برگزار شد، مقرر گردید که اصلاحات قانون ایمنی زیستی در کمترین زمان ممکن تهیه و در قالب لایحه به دولت ارایه گردد تا راه حل های نوین علمی و قانونی برای حل معضلات و مخاطرات زیستی در این حوزه داشته باشیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تلاش ما این است که در کمترین زمان ممکن اصلاحات مورد نظر با همکاری دستگاه های متولی از جمله محیط زیست، جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت علوم تهیه و لایحه مذکور تقدیم مجلس شود.

سلاجقه تاکید کرد: این لایحه با تاکید بر حفظ امنیت و سلامت غذایی و هم چنین با مدنظر قرار دادن مخاطرات احتمالی محصولات تراریخته و آسیب های احتمالی آن بر محیط زیست و به ویژه تنوع زیستی تهیه و تدوین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این اولین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی در دولت سیزدهم بود، تصریح کرد: این جلسه ۶ دستور کار و ۵ مصوبه داشت که در آن بعد از معرفی اعضای جدید، رییس جدید دبیرخانه این شورا نیز معرفی شد.

همچنین در این باره شهاب الدین منتظمی، رییس جدید دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی، گفت: با جدیت موضوع اصلاح و به روزرسانی قانون ایمنی زیستی را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم با همکاری دستگاه ها در سریع ترین زمان ممکن تهیه شود.

گفتنی است سیزدهمین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی و برای اولین بار در دولت مردمی و انقلابی بعد از ظهر دیروز به ریاست دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور، دکتر سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر اعضای این شورا در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lzvUYj