امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس جمهور مترو پرند را افتتاح کرد

متروی پرند صبح امروز با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش فراسو، مترو پرند واقع در ۳۵ کیلومتری غرب پایتخت که در حاشیه آزاد راه تهران – ساوه قرار گرفته صبح پنجشنبه با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

بر اساس این گزارش مطالعات پروژه خط مترو تهران – پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۰ شروع شد و در سال ۱۳۹۱ اجرای کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد؛ بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سید ابراهیم رییسی امروز پنجشنبه با طی مسیر ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند با بیان اینکه برای راه اندازی مترو پرند، بهتر و بیشتر از آنچه وعده داده شده بود، اقدامات لازم صورت گرفت، گفت: اقداماتی از این دست در کشور باید زودتر به نتیجه برسد تا مردم بیشتر از نتایج آن بهره‌مند شوند.

در این مراسم  وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران و سایر مسوولان استانی و شهرستانی رییس جمهور را همراهی می‌کردند.

شهر تازه تاسیس پرند در ۳۵ کیلومتری غرب پایتخت و در حاشیه آزاد راه تهران – ساوه واقع شده، ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه حدود ۴۰ هزار نفر بین این شهر و تهران در تردد هستند.

خط متروی پرند از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با پنج ایستگاه به شهر پرند می‌رسد؛ ۳۰ کیلومتر اول خط متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسیده بود اما ۲۰ کیلومتر اصلی خط متروی پرند به گفته مدیران شرکت مترو تهران معطل منابع مالی بود.

مطالعات متروی پرند، سال ۸۴ و عملیات اجرایی آن، ۱۲ سال قبل آغاز شد و بیش از یک دهه است که مردم پرند چشم‌انتظار بهره‌برداری از متروی پرند هستند.

امید احمدی، فرماندار رباط کریم در حاشیه افتتاح پروژه مترو پرند در گفتگویی، عنوان کرد: بعد از سفر سال گذشته حجت الاسلام رئیسی به شهر پرند موانع موجود برای راه اندازی متروی پرند برطرف و حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این پروژه صرف شده است.

فرماندار رباط کریم بیان کرد: برای تأمین برق این پروژه تا راه اندازی پست برق اختصاصی از ظرفیت‌های شهر پرند و فرودگاه امام خمینی (ره) استفاده می‌شود.

بر پایه این گزارش، علاوه بر افتتاح خط مترو پرند، بیش از چهار هزار واحد مسکونی تکمیل شده نیز در اختیار مردم شهرستان رباط کریم و شهر پرند قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/nYm4RY