امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس انجمن تورگردانان ایران: گردشگران خارجی حتی مجانی به ایران نمی‌آیند!

رئیس انجمن تورگردانان ایران از تعطیلی صنعت گردشگری ایران خبر داد و اعلام کرد که به جز گردشگران زیارتی توریست‌های دیگر حاضر نیستند حتی مجانی به ایران بیایند.

به گزارش فراسو، ابراهیم پورفرج رئیس انجمن تورگردانان ایران می‌گوید مدت‌هاست که به جز گردشگران زیارتی از کشور‌هایی مانند عراق، توریست‌های دیگر حاضر نیستند حتی مجانی به ایران بروند. ابراهیم پورفرج گفت که عدم ورود توریست به ایران سبب تعطیلی صنعت گردشگری و بیکاری فراوان در جامعه تورگردانان شده است.

پورفرج در ادامه با بیان اینکه رونق به زودی به این صنعت برنمی‌گردد، گفت: دو فصل پر تور ما بهار و پاییز است که امسال متاسفانه هر دو فصل توریستی نداشتیم و مسئولی برای رسیدگی به وضعیت نیز وجود ندارد.

رئیس انجمن تورگردانان ایران مشکل اصلی صنعت گردشگری ایران را این دانست که اروپایی‌ها و شهروندان سایر کشور‌ها وارد ایران نمی‌شوند و افزود: تنها توریست‌های ما افرادی هستند که به اماکن زیارتی می‌روند. در همین زمینه نهاد‌های مرتبط با گردشگری ایران در ماه‌های انتهایی سال گذشته از خالی بودن هتل‌ها، فرار خارجی‌ها و رزرو نشدن اتاق‌های هتل‌های ایران برای بهار خبر داده بودند.

ابراهیم پورفرج، بهمن سال گذشته گفت تمامی تور‌های خارجی لغو شده و همه همکاران او بیکار هستند. این وضعیت در حالی رخ داده که پیش از این وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ایران با اعلام طرح‌هایی، چون سیم کارت بدون فیلتر برای گردشگران خارجی سعی کردند آن‌ها را برای ورود به ایران ترغیب کنند.

با این وجود در بهار امسال و به دنبال مقاومت زنان ایرانی در برابر حجاب اجباری، تعدادی از هتل‌ها و اماکن گردشگری در شهر‌های مختلف ایران مانند خانه عمری‌ها در کاشان پلمب شدند. پس از آن عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت این اقدام در حالی انجام شده که گردشگر خارجی در برخی از این اماکن اقامت داشته و پس از پلمب آن‌ها آواره خیابان‌ها شده‌اند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/CKEViY