امروز سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید وزیر کار از تونل در حال ساخت جاده جدید طالقان به هشتگرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به شهرستان طالقان از روند ساخت و تکمیل تونل جاده جدید طالقان به هشتگرد بازدید کرد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،«سیدصولت مرتضوی» در دومین دور سفر رییس جمهور به البرز، در جریان‌ مراحل  ساخت و تکمیل تونل جاده جدید طالقان به هشتگرد قرار گرفت.
وزیر رفاه نکات مورد نظر را برای پیشرفت هر چه سریع تر ساخت این تونل،در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور رییس جمهور مطرح خواهد کرد.
مرتضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت شناسایی نقاط ضعف جاده‌ جدید طالقان به هشتگرد و با توجه به وجود نقاط حادثه خیز در این مسیر نکات ویژه ای در زمینه ایمنی مطرح کرد.
بر اساس این گزارش، علاوه بر طرح تامین روشنایی و ایمن سازی، تکمیل تونل در دست ساخت جاده طالقان به هشتگرد یکی از اولویت‌ های اداره کل راه و شهرسازی استان در ۲ نوبت کاری برای تکمیل تونل مذکور است.
طبق این گزارش، پس از ۲۰ سال جاده قدیم طالقان به هشتگرد در خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری و عملیات ایمن سازی آن به اتمام رسیده است.
 به منظور کاهش خطرهای ناشی از حرکت خودروها در برخی مسیرهای کنار گذر، تونل این جاده به طول ۱۰۱۲ متر با بیش از ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.
 پیش بینی می شود با تامین اعتبار لازم عملیات احداث این تونل سال آینده به پایان برسد و برای استفاده عموم مردم بازگشایی شود.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/vOHcdr