امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

میرهاشم موسوی: تأمین‌اجتماعی با رویکردهای تحولی و روحیه جهادی مدیران ، وارد دوره‌ جدید شده‌ است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در اختتامیه همایش دو روزه مدیران این سازمان که در قم برگزار شد، گفت که با رویکردهای تحول‌محور و روحیه جهادی و انقلابی مدیران، سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم وارد دوره تحولی خود شده ‌است. وی تصریح‌کرد که در این دوره جدید، سازمان تأمین‌اجتماعی حیات دوباره‌ای یافته‌است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در این همایش که با شعار «تجربه دیروز، تحول امروز؛ آینده‌سازی در گام دوم» برگزار شد، اظهار داشت: اگر مطالب این همایش‌ها و هم‌اندیشی‌ها را به‌درستی تحلیل کنیم، مسیر رشد و تحول را در سازمان شکوفا تر و موفق‌تر طی خواهیم کرد. این فهم و درک مشترک در سازمان پیچیده‌ای همچون تأمین‌اجتماعی که تنوع، گستردگی و پیچیدگی خدمات دارد و در عین حال از اتفاقات و تصمیمات پیرامونی هم متأثر است، بسیار ارزشمند است و باید بر مبنای رویکردهایی که به‌صورت جمعی در چنین همایش‌هایی اتخاذ می‌شود، تصمیم درست بگیریم.

وی ادامه‌ داد: بدون داشتن نگاه راهبردیِ تحلیل‌محور مبتنی بر مسائل داخلی، پیرامونی، میدانی و مستمر، نمی‌توان چنین سازمانی را مدیریت کرد. همواره هم در سطح کلان و هم در استان‌ها باید مسائل خود را از منظر راهبردی و کلان ببینیم و این شناخت و تحلیل راهبردی را در حوزه میدان و عمل مستمراً ارزیابی کنیم. اگر چنین رویکردی داشته باشیم قطعاً اهل تغییر و تحول هستیم و با تلفیق ارزش‌های سازمانی و مبانی هویتی و معرفتی و استفاده مطلوب از ابزارها باید در مسیر رشد و توسعه و تحقق عدالت حرکت کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه نباید اسیر روزمرگی‌ها شویم، افزود: برنامه تغییر و تحول در رویکردهای کلان سازمان مشخص است. برنامه سیستمی ما حول راهبردهای مشخصی طراحی شده‌است و باید همه مقید به اولویت‌ها باشیم و در مسیر راهبردهای کلان هشتگانه ترسیمی حرکت کنیم.
وی همچنین گفت: به لطف خدا سازمان تأمین‌اجتماعی با روحیه جهادی و انقلابی و طراحی رویکردهای تحولی، در دولت مردمی سیزدهم خوش درخشیده است و سازمانی که قبل از این دولت به گِل نشسته‌بود، حیات دوباره یافته‌است. پیش از این دولت، ناپایداری منابع، استقراض بی‌رویه و محدودیت در توسعه خدمات، سازمان را دچار رکود و خمودگی کرده بود. در ۲ سال و نیم گذشته، یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم این بوده که سازمان تأمین‌اجتماعی وارد دوره جدیدی از حیات شده‌است و با استقلال مالی که هویت اصلی سازمان است، می‌خواهیم آینده‌ای روشن برای سازمان بسازیم. این سازمان آن‌قدر ظرفیت دارد که اگر موانع و تحمیل‌های خارجی غیر اداری را از این سازمان رفع کنیم، سازمان سرپا می‌ماند و ظرفیت لازم را برای تحول دارد و می‌تواند در آینده‌سازی در بخش‌های مختلف؛ امنیت و آرامش را برای اقشار تحت پوشش فراهم کند. در این دوره فرصت‌سوزی‌ها در تأمین‌اجتماعی تمام شده و خلق فرصت شده‌است. درواقع این دوره، دوره فرصت‌آفرینی چه در توسعه خدمات و چه در انجام تعهدات از جمله پرداخت مستمری، توسعه خدمات درمانی و بخش‌های مختلف آغاز شده‌است.
موسوی، نیروی انسانی متخصص را مهم‌ترین سرمایه سازمان تأمین اجتماعی معرفی کرد و خطاب به مدیران این سازمان گفت: باید به نیروی انسانی موجود توجه بیشتری داشته باشیم و بهره‌وری نیروی انسانی را افزایش دهیم تا بهره‌وری سازمانی متعاقب آن افزایش یابد. با کارکنان مراکز بیمه‌ای و درمانی ارتباط دائم داشته‌باشید و خواسته‌های آنان را پیگیری کنید و در واگذاری مسئولیت‌ها افراد متعلق و معتقد به گفتمان انقلاب و دارای تخصص و توانایی و کفایت لازم را برای تصدی مسئولیت انتخاب کنید و بر عملکرد آنان هم نظارت جدی داشته‌باشید و هر جا احساس کردید کسی از شاخص‌ها دور شده‌ است، در جایگزینی تردید نکنید چراکه این سازمان و منابع آن، متعلق به مردم و ۴۶ میلیون بیمه شده‌است و شاید خدای متعال از حق‌الله به لطف و کرم خود بگذرد اما حق‌الناس قابل گذشت نیست.
وی با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی سازمانی خدمت‌محور است، گفت: رقابت در این سازمان، باید رقابت برای خدمت به مردم باشد. قابلیت‌های نیروی انسانی باید مورد توجه جدی باشد و جایگزین‌پروری و تربیت افراد کارآمد و متخصص برای جایگزینی مدیرانی که در آستانه بازنشستگی هستند، جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی برخی از چالش‌های جدی را پشت‌سر گذاشته، گفت: مدیریت تحولی و مدیریت انقلابی در سازمان تأمین‌اجتماعی یعنی با روحیه جهادی و با تمام وجود پای کار مردم بودن. این روحیه جهادی باید در سیستم الگو شود و در میان کارکنان تکثیر شود. سازمان تأمین‌اجتماعی در این دوره به‌تمام‌معنا مدیریت جهادی را به نمایش گذاشت. در زمان‌هایی شرایط مالی سازمان رعشه بر تن مدیران می‌انداخت؛ اما امروز با این روحیه جهادی و انقلابی شرایط سازمان به وضعیت آرامش نسبی و تعادل نسبی رسیده است. اگر همین رویکرد را در همه سازمان تکثیر کنیم، سازمان قله‌های تعالی و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش دیگری از اظهارات خود با تأکید بر اهمیت و ضرورت شناسایی، تعیین تکلیف و شناسنامه‌دار کردن املاک و مستغلات سازمان، گفت: هوشمندسازی، اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی است و باید در همه حوزه‌های مأموریتی به‌سمت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات برویم.
موسوی با تقدیر از حمایت و مساعدت ریاست محترم‌جمهوری، معاون اول رئیس‌جمهوری، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی و نیز هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره سازمان و پشتیبانی همه ارکان نظام از اقدامات تحولی سازمان، به دیدار مدیران سازمان تأمین اجتماعی با مرجع عالی‌قدر تقلید، آیت‌الله العظمی نوری همدانی اشاره کرد و گفت: در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی بعد از ارائه گزارشی از دستاوردهای سازمان، ایشان بسیار محبت‌آمیز برخورد کردند و خدمات سازمان برای ایشان مسرت‌بخش بود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/79iKKJ