امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرتضوی: مهم‌ترین توقع دولت از بهزیستی رفتار شایسته با جامعه هدف است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهم‌ترین توقع دولت را از سازمان بهزیستی کشور رفتار شایسته با جامعه هدف عنوان کرد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در «رویداد ملّی هم‌افزایی ظرفیت‌سازی اجتماعی سازمان بهزیستی کشور» گفت: این سازمان به یکی از ارگان‌های توانمندسازی معلولان و آحاد دچار آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده و یکی از مظاهر بزرگ عدالت اجتماعی است.
وی، با اشاره به مردم مظلوم غزه که مورد هجوم همه‌جانبه استکبار قرار گرفته‌اند، افزود: قصه پرغصه این است که سال‌ها برای ایجاد نظم جهانی، سازمان‌های مختلفی با هزینه‌کرد از جیب ملت‌های جهان ایجاد شده است.
مرتضوی، سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان حقوق بشر را از جمله این سازمان‌ها دانست و افزود: شعار قدرت‌های بزرگ ایجاد آزادی و دموکراسی در جهان بود، اما ملاحظه می‌کنید که بخشی از فلسطین اشغالی تحت آماج شدیدترین حملات قرار می‌گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: رئیس‌جمهور نابخرد آمریکا که آدم احساس می‌کند حیات نباتی دارد، می‌گوید اگر اسرائیلی وجود نداشت، ما اکنون باید اسرائیل را ایجاد می‌کردیم و به صراحت اعلام می‌کند که هرچه بخواهید به شما پرداخت می‌کنم.
وی در محکومیت این جنایات تأکید کرد: آن‌ها به صغیر و کبیر رحم نمی‌کنند؛ اردوگاه، کلیسا و مسجد در امان نیستند. اعلام می‌کنند به بیمارستان‌ها حمله می‌کنیم و در یک حمله شبانه به بیمارستان نزدیک به هزار بیمار را به شهادت می‌رسانند.
مرتضوی گفت: دیشب از زمین، دریا و هوا در هر کیلومتر مربع هزاران تُن بمب بر سر مردم مظلوم ریختند.
وی یادآور شد: متأسفانه می‌بینید که چه سکوتی در دولت‌ها حاکم است و ملت‌ها چگونه به خروش آمده‌اند، اما متأسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.
وزیر رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود به افتخارآفرینی مددجویان در مسابقات پاراآسیایی اشاره و از تلاش خانواده‌های این عزیزان و همه دست‌اندرکاران تشکر کرد.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور تنوع مأموریت دارد و گاهی مأموریت‌هایی که بسیاری از دستگاه‌ها قادر به انجام آن نیستند و خارج از وظایف سازمان بهزیستی است را به این سازمان واگذار می‌کنند.
مرتضوی تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ در ۲ مرحله برای مراکز نگهداری معلولان منابع خوبی تخصیص داده شد و در سال ۱۴۰۲ نیز برای نخستین بار مستمری مددجویان تحت پوشش افزایش ۴۰ درصدی داشته است.
وی با طرح این پرسش که دولت از کارگزاران بهزیستی چه توقعاتی دارد؟ گفت: مهم‌ترین توقع دولت، رفتار شایسته با جامعه هدف است.‌ باید توجه ویژه‌ای به جامعه هدف داشته باشیم، یعنی توجه به بهداشت، درمان، اشتغال و مسکن؛ شاید سؤال شما این باشد که آیا همه این‌ها از عهده دولت برمی‌آید؟ بخشی از عهده دولت و بخشی از عهده شما به‌عنوان کارگزاران حوزه بهزیستی برمی‌آید. باید مشارکت اجتماعی را ساماندهی کنید و یکی از نیازهای ضروری مددجویان تأمین مسکن است.
وزیر کار افزود: باید به حوزه اشتغال توجه ویژه کنید. آموزش مناسب دهید و منابع خوبی هم اختصاص داده شده است. در حوزه مددجویان بهزیستی بانک‌های عامل هم همکاری و همراهی خوبی دارند.
مرتضوی خطاب به کارکنان سازمان بهزیستی یادآور شد: در حوزه اورژانس اجتماعی باید کمک کنید. اورژانس اجتماعی با اورژانس وزارت بهداشت بسیار متفاوت است. شما باید در صحنه حاضر شوید و برای آحاد مختلف جامعه رفع مشکل کنید. افزایش سطح پوشش خدمات‌گیرندگان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار، شناسایی استعدادهای برتر و درخشان و کمک به این استعدادها برای شکوفایی از تکالیف ماست و البته برای عمل‌کردن به تکالیف باید خود را متعهد به ارائه خدمت بدون منت و توأم با عشق کنیم.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/h9g3hu