امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حرکت “پست” در مسیر لجستیک سبز به عنوان عنصرتوسعه پایدار

شرکت ملی پست با نوسازی ناوگان حمل و نقل؛ حرکت پست در مسیر سبز را سرعت بخشیده و بر آن است تا نسبت به تحقق لجستیک سازمان یافته و نمایش چهره ای جدید از پست و تنوع در سبد خدمات اقدام کند.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ علیرضا زرگوش عضو هیئت مدیره این شرکت به مناسبت روز جهانی پست؛ یادداشتی کوتاه در خصوص حرکت پست در مسیر لجستیک سبز به عنوان عنصر توسعه پایدار نگاشته که در روزنامه اقتصاد ملی منتشر شده است.
متن کامل این یادداشت به شرح زیر است: 

ادارات پست در سراسر دنیا به عنوان نهادی خدمت رسان و به واسطه نقش ارتباطی بی بدیل خود در تعامل تنگاتنگ با سایر بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ملی و منطقه‌ای تاثیر زیادی در رشد بهره‌وری در حوزه های مختلف دارند.

شاخص پست در جوامع نمایانگر میزان فعالیت‌های صنعتی، تحرک بازرگانی، توسعه اقتصادی و نقطه اتصال تولید در بخش خدمات به شمار می‌آید. بنابراین می‌توان گفت در نظام اقتصادی کشورها، پست به ویژه پست‌های ملی، به دلیل داشتن شبکه گسترده و مویرگی توزیع در اقصا نقاط هر کشور، به ‌عنوان عاملی زیرساختی و حیاتی به حساب می‌آیند که روز به روز نقش آن ها در حوزه حمل و نقل و جابجایی پررنگ تر می‌شود.

اتحادیه جهانی پست امروز تاکید زیادی به ادارات پست در خصوص تحقق لجستیک سبز  و نقش آفرینی در حفاظت از محیط زیست به عنوان رکن اساسی تحقق توسعه پایدار دارد و این امر را نه تنها مسئولیت اجتماعی بلکه الزامی برای پست های سراسر دنیا می داند.

از سوی دیگر تغییر رویکرد ادارات پست از پست نامه ها به ارسال بسته توامان الزام به توسعه حوزه لجستیک و خدمات پیشرفته حمل و نقل بر مبنای ارتقای پست سبز را ضروری ساخته است.

شرکت ملی پست در همین راستا رویکرد، شیوه و نوع خدمات‌رسانی خود را تغییر داده و از یک ارائه دهنده خدمت برای مرسولات و بسته های کوچک و نامه‌های مردم و دولت، به بستر‌ساز لجستیک محصولات تولیدکنندگان خرد و کلان در سراسر کشور تبدیل شده است.

این شرکت از ابتدای امسال ارتقای حوزه لجستیک و نوسازی در ناوگان حمل و نقل را در دستور کار خود قرار داده و پس از ورود بیش از یکصد دستگاه موتور برقی در ناوگان موتوری شهر تهران و ۸۰۰ دستگاه در مشهد طی تفاهم نامه با شهرداری، اخیرا نسبت به نوسازی ناوگان خودرویی سبک و سنگین روی آورده است.

ورود یکصد دستگاه کامیون، کامیونت و ون به ناوگان جدید شرکت ملی پست و خارج ساختن خودروهای فرسوده از سیستم لجستیک  این شرکت گامی موثر در تحقق این اهداف است.

بی تردید شرکت ملی پست با این اقدام ضمن آنکه حرکت پست در مسیر سبز را سرعت بخشیده، بر آن است تا نسبت به تحقق لجستیک سازمان یافته و نمایش چهره ای جدید از پست و تنوع در سبد خدمات اقدام کند.

علیرضا زرگوش؛ عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ETFR3a