امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابلاغ دستورالعمل ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی برای سال جاری

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی کشور گفت: دستورالعمل اجرایی برنامه‌های هدف‌گذاری برای ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده است و رویکرد اصلی این برنامه برای استانها تحقق تعهد پشتیبان است.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «آزیتا همتیان» در چهل‌و‌هشتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و سومین جلسه در دولت سیزدهم اظهار داشت: اعطای اینماد(نماد اعتماد الکترونیک) به دارندگان مجوز مشاغل خانگی، صدور مجوز در ۱۰ رشته شغلی با یک کد ملی، ایجاد و راه‌اندازی ۵۱۲ نمایشگاه و بازار عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی در کشور، ایجاد بیش از ۷۰۰ شبکه و زنجیره تأمین و رتبه اوّل صدور مجوزها در بین دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه توسعه مشاغل خانگی بوده است. همچنین توسعه و افزایش رشته ها به ۶۲۲ رشته شغلی و تشکیل ۲۰ تعاونی تامین نیاز استانی از دیگر اقدامات شاخص این دبیرخانه میباشد.

وی با اشاره به تهیه، تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه‌های هدف‌گذاری برای ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲، گفت: «دستورالعمل نظارت بر مشاغل خانگی با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط» با رویکرد تقویت نظارت‌های پسینی نیز در این زمینه تهیه شده و به استانها ابلاغ گردیده است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی کشور تأکید کرد: ایجاد و تشکیل اتحادیه کشوری تعاونی‌های تأمین نیاز و طراحی و ایجاد سکوهای فروش مجازی و فروشگاه‌های مجازی مشاغل خانگی با استفاده از ابزارهای تامین مالی برای خریداران خرد و عمده و تولیدکنندگان مشاغل خانگی، خرید تضمینی محصولات و … با تفاهم نامه با دو بانک رفاه کارگران و قرض الحسنه مهر ایران نیز در این زمینه دنبال شده است که انشاالله تا پایان سالجاری این موضوع بهره برداری خواهد شد.

همتیان، همکاری ۸ بانک‌ عامل را در حوزه پرداخت تسهیلات مهم عنوان کرد و گفت: برای توسعه مشاغل خانگی در سال‌جاری، ۴ هزار میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل اختصاص یافته است که تاکنون نزدیک به دو هزار و ششصد میلیارد تومان آن جذب و پرداخت شده است که امیدواریم مابقی تسهیلات نیز توسط بانک‌ها هرچه زودتر به متقاضیان پرداخت گردد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/4DhOkN