امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست وزیران گردشگری کشورهای اکو مهر ماه در اردبیل برگزار می‌شود

استاندار اردبیل گفت: نشست وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(اکو) مهر ماه امسال در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش فراسو، سید حامد عاملی روز دوشنبه در حاشیه جلسه هماهنگی نشست وزرای اکو در اردبیل در گفت و گویی اظهار کرد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که از اردیبهشت ماه با برگزاری نشست سفرا در این استان آغاز شد، تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.

وی سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری استان را از اهداف این رویداد ذکر کرد و با اشاره به حضور گردشگران چینی در اردبیل گفت: چینی‌ها پیگیر استانداردهای حوزه گردشگری هستند و مجموعه‌های گردشگری ما باید با طرف چینی در این راستا تبادل نظر داشته باشند.

استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های بین‌المللی نظیر پیست اسکی سرعین در استان ادامه داد: در برنامه‌های گذشته رویداد اردبیل ۲۰۲۳ میهمانان خارجی از وجود چنین پیست باکیفیتی در حیرت‌زده شدند.

عاملی اضافه کرد: حضور گردشگران کشورهایی که تاکنون به اردبیل نیامده بودند اتفاق مبارکی است که حاصل برگزاری برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: طی این مدت استفاده از نام و ظرفیت‌های اردبیل از شبکه‌های تلویزیونی کشورهای مختلف و تولید محتوا در فضای مجازی برای معرفی قابلیت‌ها و مناطق گردشگری اردبیل رشد قابل توجهی یافته است.

مقام عالی دولت در استان اردبیل ادامه داد: نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو مهرماه در اردبیل از برنامه‌های آتی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است و این نشست فرصت مغتنمی برای بازتعریف قابلیت‌های اردبیل خواهد بود.

استاندار اردبیل با اشاره به جلسه هماهنگی این نشست با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط گفت: باید تشکل‌های زنجیره گردشگری جلسات متعددی برای بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص مسائل و زیرساخت‌های مربوطه برگزار کنند.

وی با اشاره به ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی استان گفت: حمل و نقل از زیرساختهای مهم گردشگری است و در این زمینه هر هفته ۵۴ پرواز از فرودگاه‌های اردبیل برقرار شده است و این در حالی است که برخی استان‌ها هفته‌ای ۲ پرواز دارند.

عاملی همچنین گفت: حوزه ورزش استان نیز از جذابیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری برخوردار است و باید از ظرفیت شخصیت‌های ورزشی فراملی استان در این رابطه استفاده شود تا رویداد اردبیل ۲۰۲۳ زمینه ساز رونق صنعت گردشگری استان در سال‌های آینده شود.

بنابر این گزارش، در جلسه هماهنگی برگزاری نشست وزرای اکو در اردبیل که در استانداری اردبیل برگزار شد، روشنیان‌فرد معاون پارک علم و فناوری استان اردبیل خواستار تقویت مترجمین و افزایش تعداد آنها برای حضور میهمانان و شخصیت‌های خارجی در این استان شد و گفت: پارک علم و فناوری استان می‌تواند برای برگزاری بهتر رویداد اردبیل ۲۰۲۳ ایده و طرح ارائه کند.

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند و با شروع سال میلادی جاری برنامه‌های متعددی در این باره در استان اردبیل آغاز شد.

استان اردبیل با جذابیت‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصاد و مذهبی در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/McvuIY