امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

زارع پور: سیم کارت‌های عراقی با کیفیت بهتر در اختیار زائران اربعین قرار می‌گیرد

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سیم کارت‌های عراقی با بهای کمتر و کیفیت بهتر در اختیار زائران اربعین قرار می‌گیرد، گفت: هزینه این سیم کارت‌ها به طور تقریبی نصف شده و بهای رومینگ هم نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش فراسو، عیسی زارع پور روز دوشنبه در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تقویت زیر ساخت ها در شهرها تا نقاط مرزی را در دستور کار قرار داده ایم، افزود: در داخل خاک عراق نیز تعامل خوبی باز وزارت ارتباطات کشور عراق داشته ایم و ظرفیت بسیار خوبی برای زوار مهیا شده است.

این عضو کابینه سیزدهم از هموطنان در خوست کرد: حتما بسته رومینگ تهیه کنند چون اگر این کار را انجام ندهند هزینه های خارج از بسته، بسیار زیاد خواهد بود.

وی اظهار داشت: در حوزه فناوری اطلاعات هم تمامی سکوها و دستگاه های متولی کشور پای کار آمده اند تا کار متفاوت‌تری در مقایسه با سال گذشته برای زوار انجام دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امسال در بخش جا به جایی مسافر نیز آژانس های مختلف وارد عمل شده اند در حالیکه پیش از این تنها در داخل شهر چنین کاری را انجام می دادند.

زارع پور افزود: سکوهای مسافری زائران اربعین حسینی، مسافران را به مقصد مرزهای ششگانه جا به جا می کنند و در واقع سفرهای اشتراکی رخ داده و این کار مصرف سوخت و ترافیک را کمتر می کند و هدف این است با این فناوری سفر راحت‌تر و بهتری را برای زوار ایجاد کنیم.

وی در خصوص ارتقای کیفیت اینترنت نیز گفت: وزارتخانه تلاش دارد زیرساخت های این بخش را تقویت کند تا بهترین ها را برای مردم فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: یکی از این نوع زیرساخت ها که به طور قطع می تواند کیفیت خدمت رسانی را متحول کند، فیبر نوری برای کسب و کارها است.

زارع پور با بیان اینکه این اقدام امروز از شهر زنجان آغاز می شود، افزود: بعد از ظهر امروز عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود و امیدواریم تا پایان سال این سرویس را برای شهروندان زنجانی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه این خدمت جدید از طریق فیبر نوری، اینترنت را با سرعت های چند ۱۰ برابری به مردم ارائه خواهد داد، اضافه کرد: در شهرهایی که چنین سرویسی ارایه می دهند تا هزار مگابیت بر ثانیه سرعت لازم داده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: البته نوع سرعت به انتخاب خود کاربر و متقاضی وابسته است که میزان سرعت یاد شده بیش از ۷۰ برابر “ای دی اس ال” خانگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرویس فیبر نوری کسب و کارها یک نقطه تاریخی در ارتباطات است، ابراز امیدواری کرد: با همکاری مسوولان استانی و مدیریت ارشد استان به سرعت این کار جلو برود تا خدمت خوبی را برای هموطنان زنجانی ارائه دهیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/UKV1s9