امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

توضیحات وزیر میراث فرهنگی درباره تامین نکردن اتوبوس زائران اربعین توسط ترکیه

سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره کمبود اتوبوس زائران اربعین اظهار داشت: وزارت راه و سیاست‌هایی که وزیر دارد به شکل جدی، حل مشکلات حمل و نقل در همه سطوح کشور است به ویژه درخصوص اربعین اقدامات فراوانی از جمله تامین آن از ترکیه انجام شد.

به گزارش فراسو، وی افزود: اینکه نهایتا رقمی را که قبلا قطعی کرده بودند اما در عمل تعداد کمی اتفاق افتاد جزئیات آن را نمی‌دانم و هنوز هم موضوع را پیگیری نکرده‌ام.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآورشد: نظرات مختلفی مبنی بر اینکه چرا این توافق در حد پایینی صورت گرفت ارائه شده است. من تا زمانی که قطعی و در جلسات کارشناسی دلایل اصلی آن را نپرسم نمی‌توانم اظهارنظری بکنم.

ضرغامی درباره موضوع تحریم‌ها و ارتباط آن با کمبود اتوبوس زائرین گفت: تحریم‌ها موضوعی است که در همه جا خود را نشان می‌دهد به نحوی که گردشگری که وارد کشور می شود برای رزرو هتل با مشکلاتی مواجه است و نقل و انتقال با واسطه انجام می شود به همین دلیل نیز هم ضریبی در کیفیت می‌خورد و هم اینکه روند طولانی می‌شود و مشکلاتی نیز در ادامه کار پیش می‌آید.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/fWI0YX