امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه در سایه تفکر ایرانی اسلامی

محمدرضا موثقی نیا، معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو در یادداشتی با تجلیل از رشادت ها و استقامت ایثارگران و رزمندگان و جانبازان در جنگ تحمیلی،  دفاع مقدس را جزو افتخارات پرارزش ایران اسلامی برشمرد.

به گزارش فراسو، متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

دفاع مقدس در ایران اسلامی، جزو افتخارات پرارزش این سرزمین است که در صفحات درخشان تاریخ این مرز و بوم حک شده و تا ابد ماندگار خواهد بود.

چرا که پایمردی، شجاعت، اخلاص و از جان گذشتگی نیروهای مردمی و نظامی در یک جنگ تمام عیار علیه سرزمین عزیزمان ایران، روند پیش رو را از اشغال قطعی، به مقاومت و در عین حال، تحمیل ضربه های سخت به دشمن تبدیل کرد؛ واقعیت نابی که مشابه آن در جهان کمتر ثبت یا تجربه شده است.

بی شک، حفظ تمامیت ارضی، اقتدار، امنیت اقتصادی و در کل ثبات امروز کشور، مرهون جوانمردی ها، مشقت ها و رشادت های رزمندگان و شهدا بوده و به همت همین مردم تداوم یافته است.

امنیت اقتصادی موجود، مثالی بی نظیر از نتیجه یک دوره طولانی تحمل زجر، از خودگذشتگی و محدودیت هاست. اکنون که بدون دغدغه و نگرانی، سرمایه های مردمی و بخش خصوصی در سراسر کشور جذب و به واحدهای تولیدی و اشتغال زا تبدیل می شود و کشور – هر چند آرام، به واسطه تحریم های غرب – روند توسعه را طی می کند، پیامد همان روحیه منحصر به فرد ایرانی است. پیشرفت کنونی کشور قابل مقایسه با گذشته نیست و از آنجا که این بنیان ایجاد شده، برگرفته از تفکر و اراده ایرانی-اسلامی است، جاودانه خواهد بود.

بخش معدن و صنایع معدنی نیز با همین تفکر، روند توسعه خود را طی کرده و پیش می رود و انشاءالله با تلاش بیشتر، ظرفیت های بی شمار باقی مانده به فعل درخواهد آمد و مردم عزیز، ثمرات این نعمت های خدادادی بر پهنه سرزمین ایران را به شیرینی خواهند چشید.

در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، بر روح پرفتوح امام راحل و عظیم الشأن و ارواح طیبه شهدای گرانقدر، درود می فرستیم و صبر و استقامت ایثارگران و رزمندگان و جانبازان عزیز را همواره گرامی می داریم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/IxLJ0A