امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش ۲.۲ برابری تقاضای روس‌ها برای سفر تابستانی به ایران

منابع خبری روس از افزایش ۲.۲ برابری درخواست مردم روسیه برای سفر تابستانی به ایران خبر دادند و آن را نشان‌دهنده علاقه روس‌ها به بازدید از این کشور منحصر به فرد و غنی از نظر فرهنگ و تاریخ دانستند.

به گزارش فراسو، خبرگزاری ریانووستی سه‌شنبه این مطلب را با استناد به داده‌های “مگافون” اپراتور روس تلفن همراه از اطلاعات گردشگران روسیه که به سایر کشورها سفر کرده‌اند، گزارش داد.
این خبرگزاری روس در این گزارش نوشت: ایران و عربستان سعودی به مقصدی جذاب برای گردشگران روسی تبدیل شده است همچنانکه علاقه گردشگران روس برای سفر به ایران در تابستان ۲۰۲۳، حدود ۱۱۵ درصد و سفر به عربستان ۱۲۳ درصد افزایش یافته است.
ریانووستی در گزارش خود افزود: این کشورها جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردی را ارائه می دهند که گردشگران را از سراسر جهان جذب می کند.
در این گزارش آمده است:‌ امارات متحده عربی نیز با وجود دمای بالای هوا، به مقصدی محبوب در میان روس ها نیز تبدیل شده است که نشان می دهد روس‌ها آماده مبارزه با گرما هستند.
این خبرگزاری روس در ادامه با اعلام اینکه اروپا نیز یک مقصد محبوب برای تعطیلات تابستانی مردم روسیه است،‌ گفت: حضور گردشگران روس در ایتالیا ۴۳ درصد، اسپانیا ۳۶ درصد، فرانسه و آلمان هر یک ۳۳ درصد و ترکیه ۲۷ درصد رشد را در ایام تعطیلات تابستانی روسیه نشان می‌دهد.
بنا بر این گزارش، تونس به میزان سه و نیم برابر تابستان سال ۲۰۲۲ در تابستان سال ۲۰۲۳ میزبان گردشگران روس بود و مصر نیز رشد ۱۷۶ درصدی گردشگران روس را نسبت به سال قبل ثبت کرد.
بر این اساس،‌سفر روس‌ها به کوبا ۱۶ برابر و به ونزوئلا بیش از چهار برابر در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/sF82yJ