امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار گالیکش: گردشگری مهمترین ظرفیت توسعه گالیکش است

فرماندار گالیکش با اشاره به فراوانی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری از جمله جنگل‌های هیرکانی، پارک ملی گلستان، آبشارهای متعدد و مناطق کوهستانی و ییلاقی در این شهرستان گفت: این منابع خدادادی مهمترین ظرفیت توسعه گالیکش است.

به گزارش فراسو، علی جوان حاذق خواه گفت: علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری، موقعیت جغرافیایی گالیکش و واقع شدن در قسمت ورودی گلستان از سمت خراسان شمالی و تردد سالانه میلیون‌ها مسافر، ضرورت توجه به حوزه گردشگری این شهرستان را دوچندان کرده است.

وی با تاکید برضرورت رفع کمبودهای زیرساختی گالیکش بویژه در حوزه گردشگری و راه‌های ارتباطی افزود: ایجاد و توسعه مزارع گردشگری در اراضی شیب‌دار و کوهستانی یکی از برنامه‌های شهرستان با همراهی جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشارکت بخش خصوصی برای جذب گردشگر است.

گردشگری مهمترین ظرفیت توسعه گالیکش است
علی جوان حاذق خواه فرماندار گالیکش

جوان حاذق خواه اضافه کرد: راه‌اندازی حداقل ۵۰ مزرعه گردشگری و تکمیل پروژه تعریض و ایمن‌سازی جاده گالیکش – پارک ملی گلستان (بخشی از بزرگراه گرگان – مشهد) از برنامه‌های فرمانداری برای توسعه ظرفیت گردشگری این شهرستان است.

فرماندار گالیکش ادامه داد: ۷۵ کیلومتر از بزرگراه گرگان – مشهد در حوزه جغرافیایی این شهرستان قرار دارد که تنها ۱۵ کیلومتر آن باقی مانده ضمن اینکه ۳۰ کیلومتر این جاده ترانزیتی در دولت سیزدهم تعریض و ایمن‌سازی شده است.

وی از پیش بینی اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه در سفر دوم رییس جمهوری به گلستان خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن برای نخستین بار در گالیکش از دیگر برنامه‌های فرمانداری برای توسعه گردشگری این شهرستان است.

جوان حاذق خواه همچنین به برخی پروژه‌های زیرساختی و مورد نیاز گالیکش اشاره کرد و گفت: تکمیل بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی که هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل مجتمع فرهنگی ارشاد این شهرستان که سال‌ها نیمه کاره رها شده بود در دستور کار قرار دارد.

وی، تکمیل ساختمان فرمانداری گالیکش با زیربنای هزار و ۲۸۰ مترمربع در سه طبقه، تکمیل سه سالن ورزشی در روستاهای «فارسیان، پاسنگ بالا و قلی تپه» و آسفالت جاده و گازرسانی به ۲ روستای «کندسکوه و سیجان» پس از ۴۴ سال را دیگر اقدامات دولت سیزدهم در این شهرستان ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد با این اقدامات زیرساختی و توجه به ظرفیت‌های گردشگری حرکت توسعه و پیشرفت گالیکش شتاب بیشتری به‌خود بگیرد./ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Emob2M