امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: تشکیل ستاد ملی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصتی ویژه برای حوزه گردشگری است

 استاندار اردبیل گفت: مصوبه هیأت دولت برای تشکیل ستاد ملی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ -پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو- فرصت مناسبی برای حوزه گردشگری استان و کشور است که باید از این فرصت به‌صورت مناسب استفاده شود.

به گزارش فراسو به نقل از استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست با معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این وزارت‌خانه اظهار کرد: براساس این مصوبه ستاد ملی با ریاست وزیر میراث‌فرهنگی تشکیل می‌شود و وزارت‌خانه و ستاد استانی پیشنهادهای خود را در نشست این ستاد مطرح می‌کنند تا مصوبه‌هایی تصویب شود که لازم‌الاجرا باشد.

استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم استفاده بیش از پیش از فرصت باقی‌مانده در رویداد اردبیل ۲۰۲۳، تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ علاوه بر کشورهای عضو اکو، برای کشورهای حاشیه خلیج فارس هم که تقاضای زیادی برای سفر به اردبیل از این کشورها وجود دارد، باید برنامه‌ریزی شود.

آمادگی اردبیل برای برگزاری تور فعالان رسانه‌ای و سرمایه‌گذاران

عاملی ادامه داد: از زمانی که رویداد اردبیل ۲۰۲۳ مطرح شده است تولید محتوا در فضای مجازی درباره اردبیل افزایش یافته است و در این راستا استان اردبیل جهت برگزاری تور اینفو برای فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای هم آمادگی دارد.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری همایش‌های سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: استان اردبیل نیازمند دهکده‌های گردشگری، مجموعه‌های اقامتی استاندارد و سایر تأسیسات گردشگری بوده و در این زمینه استان برای برگزاری تور سرمایه‌گذاران با کمک وزارت میراث‌فرهنگی آماده است.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت جذب گردشگر و معرفی ملی و بین‌المللی اردبیل در برخی بناها و محوطه‌های تاریخی، پروژه سامان‌دهی بافت تاریخی اردبیل از جمله بازار تاریخی و محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی مورد نظر قرار دارد که نیازمند توجه معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/9i2Kyr